موضوع فعال‌سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا یکی از همان مباحثی است که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. بهارستانی‌ها هم از جمله افرادی بودند که به این موضوع واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. 

توئیت میرسلیم از درون صحن

صبح امروز مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در واکنش به فعال‌سازی مکانیسم ماشه در حساب کاربری خود در توئیترش با هشتگ های آمریکا و برجام نوشت: «‌اقدام مذبوحانه ‎آمریکا در شلیک تیر خلاص به ‎برجام، غیر از اثبات عناد و لجاجت و کینه توزی این دولت مستکبر، نشاندهنده ضرورت اتحاد جهانی بر به انزوا کشاندن دولت خودکامه آمریکا است.»

تذکر با چاشنی مکانیسم ماشه 

 احد آزادی خواه نماینده ملایر از دیگر نمایندگانی بود که درباره مکانیسم ماشه از تریبون مجلس صحبت کرد او در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: استکبار رسما ظلم می‌کند این ظلم بین و آشکار به بشریت است.

وی ادامه داد: حتما نمایندگان به این اقدام وحشیانه شخصیت‌های مدعی آمریکا در جای خود پاسخ مناسبی خواهند داد.

ماشه بدون تیر

عباس گودرزی نیز در جریان نشست علنی امروز مجلس  در واکنش به ادعای آمریکا برای بازگشت به تحریم‌ها علیه آمریکا در تذکری گفت: لازم است در محکومیت افزون‌طلبی و زیاده‌خواهی آمریکا و تهدید به اعمال مکانیسم ماشه این توضیح را بدهم که مکانیسم ماشه حاصل اعتماد به دشمن است هر کشور و ملتی که به دشمنش اعتماد کند متضرر می‌شود، اعتماد به خدا و سنن آفرینش و  بی‌اعتمادی به دشمن و شناخت او دو عامل اصلی در عزت و سرافرازی ملت است.

او ادامه داد:  قطعا ماشه بدون تیر خواهد بود، دشمن هر غلطی تا امروز خواسته کرده تنها راه این است که ملت ایران خودش را قوی کند و این اتفاق در حال رخ‌دادن است.

همچنین سید علی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: طرح ماشه آمریکا با شکست مواجه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.