دکتر شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تکذیب خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص مرگ چندین دانش آموز کرمانشاهی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی یعنی در حدود هفت ماه گذشته سه دوره غربالگری را در جمعیت ۷ هزار و ۱۲۹ کودک زیر ۵ سال در استان انجام داده‌ایم که از این تعداد ۱۷۸ نفر نیاز به بستری داشته اند.

وی افزود: متاسفانه در این مدت هفت ماه، ۸ کودک از این تعداد فوت کرده‌اند که همگی دارای بیماری شدید زمینه‌ای بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: این اعداد به موضوع بازگشایی مدارس مرتبط نیست به طوری که این کودکان زیر ۵ سال سن داشته و مدرسه رو نبوده‌اند.

شکیبا همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه مدارس، اگر والدین نگران هستند، مخیرند که کودک را به مدرسه بفرستند یا خیر و اگر نخواستند دانش آموز را به مدرسه بفرستند، از امکانات آموزش مجازی استفاده کنند.

وی افزود: اگر هم والدینی قصد دارند دانش آموز را به مدرسه بفرستند تکلیف است که شرایط از نظر فضای مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آنان فراهم شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اصل امانت داری در رسانه‌ها ادامه داد: متاسفانه برخی از اصحاب رسانه با برداشت نادرست از گزارش اینجانب در ستاد استانی مدیریت کرونا‌ ،اعداد غیر مرتبط و اشتباهی از ابتلا یا فوت کودکان را به نقل از اینجانب بازتاب داده‌اند که صحیح نیست و رعایت امانت درانتقال مطالب نشده است که این امر پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم بهداشتی از ابتدای اپیدمی به طور روزانه و بی وقفه اطلاعات مربوط به بیماری را به استحضار مردم رسانده و ازین پس نیز این رویه را ادامه خواهد داد.

گفتنی است که پس از انتشار این خبر توسط برخی از رسانه‌های استانی، رسانه‌های بیگانه این خبر اشتباه و ناقص را برجسته کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.