روحانی: ثمره چهل سال مقاومت، بصیرت ملت ایران در برابر هجمه دشمنان است
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام که روز سه شنبه توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت شد، اظهارداشت که چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس فرصتی برای بازاندیشی در معارف دفاع مقدس، مجاهدت شهدا، ایثار جانبازان و صلابت آزادگانی است که از گرانبهاترین سرمایه زندگی خویش گذشتند تا حقانیت اسلام و انقلاب و عشق به ایران را به جهانیان نشان دهند.

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَةٍ

 در هفته دفاع مقدس، با پاسداشت مقام بلند شهیدان  به مرور لحظات  باشکوه از تاریخ ایران می‌نشینیم که درخشش این حماسه ملی، به نمادی از مقاومت و تسلیم‌ناپذیری برای همة آزادی خواهان جهان شد.

چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس فرصتی برای بازاندیشی در معارف دفاع مقدس، مجاهدت شهدا، ایثار جانبازان و صلابت آزادگانی است که از گرانبهاترین سرمایه زندگی خویش گذشتند تا حقانیت اسلام و انقلاب و عشق یه ایران را به جهانیان نشان دهند. هفته دفاع مقدس یادآور پایمردی، آزادگی و جانفشانی ملتی است که با ایمان و عشق توانستند سال‌ها در برابر تهاجم و توطئه‌های دشمنان اسلام و ایران، مقاومت جانانه نمایند و پیروزی پرشکوه‌شان را در صفحه تاریخ ماندگار نمایند.

در جبهه‌های جهاد و مقاومت شهدا و ایثارگران راه حق‌طلبی، عدالت‌خواهی و آزادی را ترسیم کردند و با شهادت و ایثار خود، مفاهیم و ارزش‌های متعالی اسلامی را تعمیق و ترویج نمودند. آنها مشعلی فروزان و الگویی همیشگی برای جامعه خویش و همه جوامع اسلامی و انسان‌های آزادی‌خواه جهان هستند.

دفاع مقدس گنجینه‌های عظیمی را به ارمغان آورد که حضور سرداران شجاع و مردان برجسته در سنگر خدمت و جهاد از آن جمله هستند و ثمرة چهل سال ایستادگی و مقاومت، بصیرت روزافزون ملت شهیدپرور ایران در برابر هجمه دشمنان است. سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی از خیل دلیرمردانی بود که شجاعت و ایثارش در جبهه‌های حق علیه باطل و در نبرد با تکفیری‌ها و تروریست‌ها پیروزیهای درخشانی را خلق کرد.

حمایت‌ و قدرشناسی مردم از رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعین حرم که تا آخرین قطره خون خود در دفاع از حریم اهل بیت ایستادگی کردند و حضور آگاهانه و حماسی مردم در همه صحنه ها جلوه های شکوهمندی است که همواره  مشعل پرفروغ شهدا، را فروزان نگاه داشته است.

اینجانب با ارج نهادن به مقام والای همة شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس؛ این قهرمانان ملی و اسطوره‌های همیشه جاودان، از درگاه خداوند بزرگ برای تمامی ایثارگران و رزمندگان در دفاع از ارزش‌ها و آرمان های نظام اسلامی تمامیت ارضی و حراست از میهن عزیزمان ایران ، توفیق رورافزون مسألت دارم.

حسن روحانی        

رئیس جمهوری اسلامی ایران

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.