افشاگری درباره تصمیم حامیان ترامپ برای ترور سیاسی

روزنامه «گاردین» روز پنجشنبه نوشت، از طریق گروهی از معترضان آمریکایی به نام «یوجین آنتیفا» به متن مکالمات گروه حامی ترامپ «ائتلاف میهن پرستان» در پیام رسان «گروپ می» دست پیدا کرده است که نشان می دهند آن‌ها قصد داشتند در شهر پورتلند دست به خشونت بزنند.

همچنین این مکالمات نشان می‌دهد که آن‌ها درباره رویارویی مسلحانه با گروه‌های چپ‌گرای پورتلند بحث کرده و مکرراً اخبار غلطی درباره تظاهرات و آتش‌افروزی در این شهر را به اشتراک گذاشته‌اند.

طبق این پیام‌های نوشتاری، آن‌ها درباره تأمین مهمات و اسلحه و حتی ترور سیاسی افراد صحبت‌هایی داشته‌اند که یکی از آن‌ها برای روزهای آخر این هفته تدارک دیده شده است.

در یکی از این مکالمات، «دیوید ویلیس» یکی از راست‌گرایان افراطی که به سبب خشونت سیاسی مورد شکایت قرار گرفته است، پیشنهاد استفاده از تفنگ پینتبال را ارائه می‌کند و یکی دیگر از حاضران پیشنهاد می‌کند گلوله‌های پینتبال را برای آسیب‌رسانی بیشتر به اهداف، منجمد کنند.

«مارک ملوچی» که ادعا می‌کند به عنوان فرمانده در ارتش آمریکا خدمت کرده است و ماه گذشته گروهی از شبه‌نظامیان را به خیابان‌های مرکز شهر پورتلند برده بود نیز پیش از دست زدن به این کار، در جمع این گروه حامی ترامپ رویارویی خشونت‌آمیز را پیشنهاد می‌کند و از تجربیاتش در چنین اقداماتی علیه معترضان سخن می‌گوید.

ملوچی همچنین از تجربه خود و هم‌دستانش در سفر به دیگر ایالت‌ها و درگیر شدن با معترضان گفته و می‌نویسد: «قرار نیست یک دعوای مشت‌زنی ساده باشد. مردم تیر می‌خورند، چاقو می‌خورند و کتک می خورند».

او همچنین با اشاره به حمایت پلیس از گروه‌های مخالف معترضان می‌نویسد: «بله راه حل این است که دنبال آن‌ها حرکت کنیم. همان‌طور که در ایالات دیگر آن را انجام می‌دهیم، کمین کردن در تاریکی شب و پشتیبانی از پلیس اقدامات کلیدی هستند. رهبران و افراد خشن آن‌ها را گیر بیاورید و پلیس هم خوشحال خواهد شد که جلوی دهان و دوربین‌های آن‌ها را بگیرد».

ملوچی همچنین توصیه می‌کند: «باید برای دفاع از طریق دادن پاسخ مرگبار آماده باشیم. پیشنهاد می‌کنم ماسک بزنید و چیزی که شما را در مقابل دوربین‌ها مورد شناسایی قرار می‌دهد به همراه نداشته باشید تا مورد محاکمه قرار نگیرید».

مکالمات این گروه در تاریخ ۲۴ آگوست (۲ شهریور) نشان می‌دهد که آن‌ها علاوه بر تلاش برای رویارویی با معترضان، درباره ترور شخصیت‌های سیاسی حزب دموکرات ازجمله «تد ویلر» شهردار پورتلند نیز پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند.

یکی از کاربران این گروه می‌نویسد: «لعنت به ویلر! به محض این‌که کارمان با این آشغال‌ها تمام شد این ترسو نفر بعدی خواهد بود».

روز گذشته (چهارشنبه) «چاد ولف»، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در جلسه استماع کنگره، سفیدبرترپنداری را پایدار‌ترین تهدید از سوی افراد افراطی برای سیاست‌های کشورش توصیف کرد.

اعتراضات علیه خشونت پلیس و ضدنژادپرستی بعد از قتل «جورج فلوید»، یک سیاهپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس برپا شد و اقدام پلیس در کشتن چند سیاهپوست دیگر در شهرهای دیگر آمریکا به این اعتراضات دامن زد.

علیرغم تشدید اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا، ترامپ با شورشی و غارتگر توصیف کردن معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، بارها آن‌ها را به سرکوب توسط نیروهای ویژه و گارد ملی تهدید کرده است.

در جدیدترین مورد از این تهدیدها، ترامپ بامداد امروز (پنجشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، از اعلام آمادگی دولت فدرال برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی شهر «لوییویل» ایالت کنتاکی خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.