پیش بینی زمان عادی‌سازی روابط آل سعود با اسرائیل

بر اساس گزارش روزنامه گاردین انگلیس، با وجودی که حکومت عربستان، حکام امارات و بحرین را به امضای توافق عادی سازی کامل روابط با اسرائیل تشویق کرد، ولی خود دست به گام مشابه تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد زد، انتخاباتی که سوم نوامبر آتی برگزار می‌شود.

این روزنامه افزود اقدام عربستان در وادار کردن ابوظبی و منامه به عادی‌سازی روابط با اسرائیل، انگیزه‌ای برای پادشاهی آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر تصمیم  احتمالی آن برای برقراری روابط دیپلماتیک با تل‌آویو است و درصورتی که این تحول رخ دهد، تکانه‌ها و لرزش‌هایی در منطقه رخ خواهد داد.

این رسانه غربی به نقل از منابع نزدیک به دربار پادشاهی آل سعود اعلام کرد که با وجود نزدیک بودن فرصت‌های عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل آویو، اما محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آنچه را دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بزرگترین دستاورد خود در زمینه سیاست خارجی پیش از انتخابات ریاست جمهوری می‌داند یعنی عادی‌سازی روابط با اسرائیل، به وی نخواهد داد.

بر اساس گزارش این رسانه، حکومت سعودی به جای این کار، همچنان به نقش خود برای تشویق همپیمانانش در منطقه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تا پیش از پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داد.

این گزارش حاکی است سودان و سلطان‌نشین عمان دو کشوری هستند که به احتمال زیاد مسافر بعدی ایستگاه عادی‌سازی روابط با اسرائیل خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.