دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس تاجیکستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه، «محمد تقی صابری» سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار ایران در جمهوری تاجیکستان با «محمد طائر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان روابط 2 کشور و راه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون روابط دو جانبه به ویژه پارلمانی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

در این دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات ۲ کشور و سابقه روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، گفت: ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در تاجیکستان افتتاح کرد. 

وی با تاکید بر اهمیت نقش روابط بین پارلمانی در گسترش مناسبات میان دولت‌ها و ملت‌ها، تأسیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس تاجیکستان را گامی مهم در مسیر تقویت این همکاری‌ها دانست. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به تحولات مثبت در روابط دو کشور در سال گذشته، خواستار استمرار و تقویت تلاش‌ها در جهت گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و تاجیکستان در راستای اراده مقامات عالیه دو کشور شد. 

صابری در این ملاقات ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست و ضرورت همکاری مضاعف برای جبران آسیب‌های اقتصادی در دوران پسا کرونا را مورد تأکید قرار داد.

سفیر ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آنها در ارتقای سطح مناسبات دو جانبه، بر آمادگی ایران در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.