رشد صنعت در سه ماهه اول امسال مثبت بوده است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش بیان کرد: ظرفیت تولید زنجیره فولاد از ۱۲۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ و ابتدای دولت تدبیر و امید به ۲۳۰ میلیون تن در حال حاضر رسید.

جعفر سرقینی در این مراسم با بیان این مطلب، افزود: امروز به همت متخصصان ایرانی و با وجود همه تحریمهای ظالمانه به ظرفیت ۳۷ میلیون تن فولاد خام رسیدیم.

کسب رتبه ۱۰ فولاد دنیا

وی با بیان اینکه رتبه ۱۰ فولاد دنیا را به دست آورده ایم، گفت: در چند سال گذشته توانستیم فرانسه و ایتالیا را از لحاظ تولید فولاد پشت سر بگذاریم.

رشد ۶.۵ درصدی تولید فولاد خام کشور

سرپرست وزارت صمت با یادآوری اینکه رشد تولید فولاد دنیا در سال گذشته ۳.۵ درصد رشد داشته است، بیان کرد: اما علی‌رغم سنگین ترین تحریم ها با اتکا به روحیه جهادی رشد تولید فولاد خام کشور ۶.۵ درصد شده است.

سرقینی ادامه داد: در پنج ساله منتهی به سال ۱۳۹۲ هر ساله ۲۲ تا ۲۳ میلیون تن سنگ آهن خام صادر می شد که این رقم در سال گذشته به کمتر از ۴ میلیون تن رسیده است.

صادرات ۱۲ میلیون تنی انواع فولاد در سال گذشته

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۱ حدود ۶.۵ میلیون تن واردات فولاد و ۱.۵ میلیون تن صادرات فولاد داشتیم اما در سال ۹۸ در زمینه صادرات فولاد رکورد زده شد و به ۱۲ میلیون تن صادرات انواع فولاد رسیدیم. همچنین در نتیجه تکمیل زنجیره ها فقط ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن واردات فولاد داشتیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با یادآوری چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد خام تا افق ۱۴۰۴ بیان کرد: اکنون ۳۷ میلیون تن فولاد آماده به کار داریم و بیست میلیون تن نیز در دست اجرا می باشد که شروع شده است و با این ظرفیت حتماً چشم انداز تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد محقق خواهد شد.

سرقینی گفت: صنعت فولاد بومی شده است و حتی تکنولوژی پرد را به همت متخصصان ایرانی به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به برخی آمارهای تولید در پنج ماهه امسال بیان کرد: در پتروشیمی رشد تولید ۶.۳ درصدی، لوازم خانگی ۴۲.۵ درصدی، آلومینیوم ۵۰ درصدی، فولاد ۸ درصدی، سیمان ۱۵ درصدی و خودرو ۱۸.۵ درصدی داشته ایم.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: در زمینه پروانه های بهره برداری رشد ۷۰ درصدی به لحاظ سرمایه گذاری داشته ایم و صدور جواز تاسیس افزایش ۳۱.۵ درصدی داشته است.

رشد مثبت ۲.۵ درصدی صنعت در سه ماهه اول امسال

سرقینی گفت: با وجود همه تحریم‌ها رشد صنعت به گفته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سه ماهه اول امسال ۲.۵ درصد مثبت بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.