نماینده مجلس: آمریکا هیچ وقت اینترنت را تحریم نمی‌کند

 

محمدصالح جوکار بعد از ظهر امروز در نشست سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: کشورهای مختلف در جهان امروز شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اخیرا در بحثی اختصاصی تاکید کردند که باید به فضای مجازی ساماندهی شود تصریح کرد: واقعا الان سوال این است که ما در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات چه کاری انجام داده‌ایم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هزاران هزار میلیارد تاکنون هزینه برای راه‌اندازی اینترنت و شبکه ملی اطلاعات انجام دادیم ولی این موضوع را با یک رابطی به فضایی متصل کردیم که سرورهای آن در کانادا و آمریکا هستند.

جوکار خاطرنشان کرد: الان سرورهایی که در آمریکا و کانادا از فضای مجازی ما پشتیبانی می‌کنند، درآمدهای بسیاری به دست می‌آورند و نکته قابل توجه این است که آمریکایی‌ها هیچ زمانی اینترنت ایران را تحریم و محدود نکرده‌اند و دلیل این موضوع این است که آنها سود بالایی از این بخش به دست می‌آورند و حملات خود را هم به همین وسیله انجام می‌دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به حمایت‌های ضد انقلاب از نوید افکاری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها است می‌فرمایند که دشمنان به دنبال عوض کردن جای قاتل و مقتول هستند و موضوع نوید افکاری نمونه بارز آن است.

وی افزود: ما سال‌ها است که میلیون‌ها دلار برای سرورها به جیب آمریکاییان و کانادایی‌ها می‌ریزیم ولی هیچ بهره‌برداری برای پیشرفت کشور به این وسیله نکردیم ولی خسارت‌های بسیاری به جای آن متحمل شدیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فضای مجازی در کشور ایران بی‌صاحب است تصریح کرد: هیج نهادی در کشور مسئولیت فضای مجازی را برعهده نمی‌گیرد.

جوکار گفت: در این زمینه به مجلس طرحی ارائه شد و من هم جزو امضا کنندگان آن بودم و بلافاصله این موضوع با تهاجم گسترده روبه‌رو شد که می‌خواهند اینترنت را محدود کنند در حالی که این طرح اصلا به دنبال محدودیت ایجاد کردن نیست.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه سایتی هم مصاحبه‌ای با من انجام داد و با انتشار تیتر کاملا نادرست، زمینه تخریب گسترده در آن را فراهم کرد و خوراک لازم به سایت‌های ضد انقلاب را هم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.