بایدن همچنان پیشتاز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است

البته نتایج بیانگر این مسئله نیز هست که اختلاف میان این دو رقیب انتخاباتی رو به کاهش است. زیرا در نظرخواهی پیشین همین موسسه بایدن پیشتازیِ ۱۰ تا ۱۳ درصدی نسبت به ترامپ را نشان می‌داد.

همچنین این نظرسنجی از جنبه‌ای دیگر نشان داده است که ۴۶ درصد از رأی دهندگان موافق هستند تا ترامپ قاضی دیوان عالی آمریکا را پیش از انتخابات مشخص کند و ۵۱ درصد نظری مخالف این را دارند.

روز گذشته ترامپ «امی کانی بارت» را برای جانشینی «روت بادر گینزبرگ» به عنوان یکی از قضات دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. قاضی پیشین دیوان عالی، هفته گذشته در سن ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

این نظرخواهی میان ۸۰۹ شرکت‌کننده و ما بین ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر (۳ تا ۶ مهر) انجام شده و درصد خطای آن نیز ۳.۵ درصد عنوان شده است.

به تازگی نظرسنجی دانشگاه «مارکیت» نیز بیانگر آن بود که بایدن، ۱۰ درصد از ترامپ پیش است. در این نظرسنجی بایدن حمایت ۵۰ درصد شهروندان آمریکایی و ترامپ ۴۰ درصد از حمایت رای دهندگان را دارا بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سوم ماه نوامبر (۱۳ آبان ماه) برگزار شود. علی رغم پیشتازی بایدن در نظرسنجی ها، ترامپ بار‌ها اعلام کرده است انتخابات ماه نوامبر یکی از فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکاست. همچنین او بار‌ها از وجود تقلب گسترده در این انتخابات انتقاد کرده و از احتمال قبول نکردن نتایج انتخابات خبر داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.