موضع نهایی آمریکا درباره سفارتش در بغداد

به گزارش بغداد الیوم، ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از سفارت و هیئت‌های دیپلماتیک خود به کار می‌گیرد. به رغم چالش‌ها سفارت آمریکا به فعالیت خود در بغداد ادامه می‌دهد.

 

وی در مصاحبه با یک شبکه کردزبان گفت: ما به روابط خوب خود با عراقی‌ها ادامه می‌دهیم. گروه‌هایی هستند که سفارت ما را هدف قرار می‌دهند. حتی موسسات عراقی و خود عراقی‌ها را هدف قرار می‌دهند. ما به هماهنگی امنیتی با تمام نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با خطر این گروه‌ها ادامه می‌دهیم.

وربرگ گفت: ما به روابطمان ادامه می‌دهیم و سفارتی در بغداد داریم. به حضورمان در بغداد ادامه می‌دهیم و اگر حملات افزایش یابد اقدامات لازم را برای حفاظت از سفارت خود اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه مردم عراق از حملات به سفارت ما رنج می‌برند و هدف اصلی مردم عراق هستند که از نبود آمریکا یا هرگونه اقداماتی که سفارت ما اتخاذ می‌کند دچار مشکل خواهند شد. کسانی که به سفارت ما حمله می‌کنند "دشمن عراق و مردم آن" هستند.

از دوشنبه اخباری مبنی بر تصمیم آمریکا برای بستن سفارتش در بغداد به دلیل ادامه حملات موشکی به این سفارتخانه منتشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.