کمیسیون صنایع صلاحیت رزم حسینی را تأیید کرد

حجت‌الله فیروزی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از جلسات کمیسیون صنایع و معادن و جمع‌بندی انجام شده پرداخت.

وی توضیح داد: درباره مدرک تحصیلی طی نامه‌ای از وزارت علوم استعلام صورت گرفت. ایشان مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی را در سوابق خود ارائه کرده که طبق استعلام صورت گرفته این مدرک مورد تأیید است.

وی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون صنایع برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت صمت با اسناد بالادستی ۳۸ درصد تطبیق دارد و منطبق است و ۵۰ درصد موارد همسو با قوانین است و ۹ درصد به احکام برنامه توجه نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت که بعد از برگزاری جلسات متعدد و طرح سوالات در ابعاد شخصی و فنی و مدیریتی و استماع دیدگاه‌ها نتیجه آن شد که صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت صمت مورد تأیید قرار گرفت. البته ایشان باید نکاتی را در دوران وزارت خود مد نظر قرار دهد.

فیروزی با اشاره به وضعیت صنعت و معدن و تأثیر پیشرفت آن در تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی گفت:‌  لازم است اقداماتی برای بهبود وضعیت کسب و کار، تأمین کالاها و توزیع عادلانه آن و بهبود وضعیت معیشتی مردم صورت گیرد. نوسان قیمت کالاها آسیب‌زا بوده و باید فکری برای آن کرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صنایع و ارتقای آن گفت:‌ لازم است شبکه توزیع کالاها اصلاح شده و سامان یابد. همچنین از ظرفیت جوانان و نخبگان بهره گرفته و با فساد هم مبارزه شود.

وی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت بورس کالا و هدایت نقدینگی اشاره و اظهار کرد: باید وزارت صمت در راستای بهبود محیط کسب و کار و ارتقای وضعیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان برنامه‌ریزی داشته و توزیع کالاها شفاف شده و همچنین در راستای ارتقای جهش تولید حرکت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.