موافق وزیر پیشنهادی صمت: رزم حسینی پشت میزنشین نیست و وارد میدان عمل می‌شود

احسان ارکانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: آقای رزم‌حسینی کارشناس، آزاده، مستقل، غیرسیاسی و دارای روحیه جهادی و نگاه توسعه‌گراست. او منتقد بروکراسی و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت است؛ مدیر کاربلدی که پشت میزنشین نیست و وارد میدان عمل می‌شود.

وی ادامه داد: رزم‌حسینی معاون قائم مقام سردار حاج قاسم سلیمانی بوده او زمانی در ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس حضور داشت و کارنامه درخشانی در استانداری خراسان رضوی و کرمان از خود به جای گذاشت. او را ضعیف می‌خوانید؛ وقتی که در این جاها فعالیت می‌کرد او را ضعیف می‌خواندید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دو تابعیتی بودن رزم‌حسینی گفت: می‌گویند آقای رزم‌حسینی دوتابعیتی است اگر سند دارید منتشر کنید. از آقای ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی در این باره سوال کردم که پاسخ داد این موضوع در هیات تحقیق و تفحص از مدیران دوتابیعتی احراز نشد. آقای کریمی قدوسی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی هم این موضوع را تایید کرد؛ پس اگر ادعای انقلابی‌گری دارید بدانید فرد انقلابی از دروغ و تهمت و زیرسوال بردن آبرو و حیثیت افراد بیزار است چه برسد به این‌که تهمت‌هایی علیه جانباز خیبر و جانشین حاج قاسم سلیمانی زده شود.

ارکانی ادامه داد:  برخی می‌گویند چون رییس جمهور به جلسه رای اعتماد نیامده و به مجلس توهین شده به رزم‌حسینی رای ندهید؛ اول این‌که شأن و حیثیت مجلس را خود ما حفظ می‌کنیم. تا وقتی از ابزار نظارتی استفاده نشود همین وضعیت ادامه پیدا می‌کند. همچنین رای ندادن به رزم‌حسینی به معنای تنبیه رییس جمهور نیست بلکه تنبیه مردم است و بازار بیشتر از قبل رها می‌شود. حداقل در این ماه‌های باقی‌مانده تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت را مشخص کنیم.

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سردار حاج قاسم سلیمانی، رزم‌حسینی را به لقب شهید زنده و خط‌شکن معرفی کرده افزود: آیت‌الله علم‌الهدی نماینده فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ایشان را تایید کرد. او گفت که وقتی حاج قاسم در زمان استانداری رزم‌حسینی پیش ایشان آمده و گفته که رزم‌حسینی هدیه‌ای من به شماست او استاندار عادی و معمولی نیست که در فرهنگ دفاع مقدس زاده شده است.

وی در پایان از نمایندگان خواست که بدون توجه به شایعات به رزم‌حسینی رای دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.