آمارهای جالب از مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن

اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن شامگاه سه‌شنبه به وقت آمریکا در فضایی ملتهب و مملو از اتهام‌زنی برگزار شد.

این آمارها که با همکاری سی‌بی‌اس نیوز جمع‌آوری شده است، نشان می‌دهد که بحث بر سر ویروس کرونا طولانی‌ترین بخش این مناظره بوده است؛ حدود ۲۰ دقیقه به تاثیر اقتصادی کرونا، واکسن‌ها، ماسک‌ها و مدیریت بحران ترامپ گذشت.

پس از آن ناآرامی‌های نژادی و خشونت اخیر در ۱۷ دقیقه مورد بحث قرار گرفت.

زمان اختصاص یافته به موضوع آرای پستی هم ۱۱ دقیقه بود و طول مدت بحث درباره تغییرات آب و هوایی حدود ۱۰ دقیقه شد.

علاوه بر این، ترامپ برخلاف انتظار در این مناظره کمتر از بایدن صحبت کرد: ترامپ ۲۸ دقیقه و بایدن ۴۳ دقیقه.

صحبت‌های بایدن و کریس والاس به عنوان مجری مناظره بارها از سوی ترامپ قطع شد. آمارها نشان می‌دهد که ترامپ ۷۳ مرتبه صحبت‌های رقیب دموکراتش را قطع کرده است.

دونالد ترامپ بارها در میانه سخنان بایدن مداخله کرده و حرف‌های کنایه‌آمیز به او می‌گفت‌ که در نهایت با واکنش مجری و بایدن مواجه شد که از او خواستند تا ساکت بماند و اجازه حرف زدن به آنها بدهد. بایدن در نهایت به ترامپ گفت: ممکن است خفه شوید؟

کریس والاس، مجری فاکس‌نیوز اداره جلسه را برعهده داشت. در همان نخستین دقایق مناظره، والاس کنترل جلسه را از دست داد و نتوانست تا پایان مناظره، به گفت‌وگو و مباحث دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری نظم و آرامش ببخشد. عدم توانایی والاس در اداره جلسه با انتقادهای تند رسانه‌های آمریکا و از جمله مجری سی‌ان‌ان روبه‌رو شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.