بدترین ماه اونس از سال 2016 ثبت شد

رای طلا بایدن است یا ترامپ؟

کدخبر: ۳۶۴۵۵۷
در پایان روز چهارشنبه قیمت اونس طلا نیمی از آن چه را روز گذشته به‌دست آورده بود از دست داد تا به قیمت روز دوشنبه باز گررد. با این وجود موفقیت طلا در رسیدن به کانال 1900 می‌تواند خبر مثبتی برای طلا باشد.
رای طلا بایدن است یا ترامپ؟

به گزارش اقتصاد‌نیوز، در روز سه‌شنبه قبل از مناظره ریاست جمهوری آمریکا قیمت اونس طلا افزایشی بسیار  محتاطانه داشت و در نهایت سه بار در فاصله یک دلاری از 1900 دلاری به عقب بازگشت.در روز چهارشنبه، پس از مناظره‌های ریاست‌جمهوری قیمت اونس روندی ریزشی به خود گرفت، اما پس از انتشار آمار تولید ناخالص ملی که شاهد رشد منفی شدیدی بود، قیمت اونس توانست از مرز 1900 دلار دوباره بگذرد گرچه این عبور دقایقی بیشتر طول نکشید و طلا بلافاصله به پشت مرز 1900 دیپورت شد.بالاترین قیمت لحظه‌ای اونس طلا در روز چهارشنبه 1902 دلار و پایین‌ترین قیمت آن 1980 دلار بود. قیمت پایان بازار با 12 دلار (معادل 0.7 درصد) کاهش قیمت به 1985 دلار رسید. 

>>>بیشتر بخوانی
رفت و برگشت اونس در کانال ۱۹۰۰؛ شوک آمریکایی به بازار طلا

اگرچه رسیدن طلا به کانال 1900 بعد از 7 روز خبر خوش‌آیندی برای سرمایه‌گذاران در طلا به‌نظر می‌رسد، اما عدم تصرف کانال 1900 دلار در پایان روز شاید بیانگر افتادن مجدد طلا در دام تکرار نوسان باشد. در هر صورت امروز با پایان بازار طلا در ماه سپتامبر، قیمت طلا با 5درصد سقوط از آغاز ماه میلادی، بیش‌ترین کاهش ماهانه را در حدود چهار سال گذشته تجربه کرد. تحلیل‌های فنی برای روز آینده قویاً توصیه به فروش دارند.

نمودار طلا

انتخاب تحلیل‌گران

اکثریت تحلیل‌گران می‌گویند که انتخاب بایدن یا ترامپ فرقی به حال بازار طلا نمی‌کند. تحلیل‌گران احتمال می‌دهند که هر دوکاندیدا در صورت تصرف کاخ سفید، سیاست‌های پولی خود را به کاهش نرخ بیکاری و تضعیف ارزش دلار سوق دهند. سیاست‌های که برای طلا بسیار مثبت خواهد بود.

در کوتاه مدت اما به نظر می رسد بعد از مناظره شب گذشته، تنش حاصل از آن احتمال هر نوع همکاری بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را کاهش دهد که خبر بدی برای طلا است. زیرا در نتیجه آن کاهش احتمال تصویب تزریق پول به صورت محرک‌های مالی کم می شود. تاخیر در تزریق پول به معنای آن است که سیاست های رونق تورمی به تعویق افتد. طلا به واسطه خاصیت پناهگاهی که دارد در صورتی با اقبال مواجه می شود که سرمایه گذاران بخشی از دارایی های خود را از ترس در تورم در این بازار پنهان کنند. این رفتار تقاضا برای خرید طلا را بالا می ببرد و به افزایش قیمت آن کمک می کند.اما بعد از مناظره دیشب نگرانی‌ها در مورد لایحه محرک مالیاحتمال سیاست های تزریق پول برای رونق اقتصادی را تضعیف کرد. این خبر به تقویت ارزش پول آمریکا که دلار است کمک می کند و وقتی ارزش دلار بالا برود طلا دچار افت می شود چون معمولا رابطه این دو معکوس است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید