روایت رئیس‌جمهور آذربایجان از ریشه‌های درگیری در قره‌باغ

«الهام علی‌اُف»، رئیس‌جمهور آذربایجان در گفت‌وگویی با شبکه خبری «الجزیره» روایت خود از ریشه درگیری‌ها در قره‌باغ را مطرح کرد.

او ارمنستان را علت اصلی بحران قره‌باغ کوهستانی دانست و مدعی شد ایروان به دنبال صلح نیست. رئیس جمهور آذربایجان گفت: «عدم اعمال فشار به ارمنستان برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، دیگر دلیل بحران مذکور است».

رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با الجزیره گفت: «ارمنستان به دنبال اشغال اراضی ما برای همیشه است؛ برای همین این بحران بین دو کشور از مدت‌ها پیش تا به امروز ادامه دارد».

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از یکشنبه این هفته وارد دور جدید از درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی شدند که تا امروز نیز ادامه داشته است. دو طرف یکدیگر را به آغاز جنگ و اعزام نیرو از خارج به منطقه درگیر متهم کرده‌اند.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.