علائمی از سرطان که روی ناخن ها ظاهر می‌شوند

میکائیل میاسنیکال آنکلوژیست روسی با اشاره به نحوه تشخیص سرطان از طریق معاینه ناخن‌ها اظهار کرد: می‌توان به واسطه برخی علایم مهم از جمله وجود خطوط رنگارنگ زیر ناخن‌ها که رنگی بین قهوه‌ای و سیاه به صورت نقطه نقطه است یا کل ناخن را فرامی گیرد، تومور‌های بدخیم در بدن را تشخیص داد.

این پزشک روسی توصیه کرد اگر دچار شکستگی ناخن شدیم و یا نشانه‌هایی از خون ریزی در زیر ناخن‌ها مشاهده کردیم فورا باید به پزشک مراجعه کنیم.

چنانچه درمان قارچ‌ها و ضایعات زیر ناخن برای مدتی طولانی نتیجه بخش نبود، باید در این هنگام به متخصص سرطان مراجعه کرد.

دانشمندان دریافته اند که تغییر رنگ و شکل ناخن‌ها یکی از نشانه‌های ابتلا به سرطان ریه و دیگر انواع سرطان هاست.

سرطان

کارشناسان معتقدند که تغییر غیرطبیعی ظاهر و روند رشد ناخن و نیز ضخیم شدن انتهای انگشتان ممکن است از نشانه‌های ابتلا به سرطان ریه باشد.

فردی که این علایم را مشاهده و تصاویری از تغییر رنگ متنوع ناخن‌های خود منتشر کرده بود، پزشکان توانستند براساس آن خیلی زود متوجه ابتلای او به سرطان ریه شوند.

دانشمندان همچنین توصیه می‌کنند همیشه به تغییر رنگ ناخن‌های خود توجه داشته باشیم؛ چرا که رنگ پریدگی آن می‌تواند نشانه ابتلا به بیماری‌های کبدی باشد. علاوه براین وجود لکه‌های تیره زیر آن نیز نشانگر سرطان پوست است.

یک شهروند انگلیسی می‌نویسد: تصویر ناخن هایم را منتشر کردم و در مورد آن سوال کردم؛ پس از دو هفته با مراجعه به مطب پزشک مشخص شد که من به سرطان ریه مبتلا هستم. امیدوارم این موضوع به دیگران برای تشخیص زودهنگام این بیماری کمک کند.

با این وجود، پزشکان تاکید کرده اند که هر کس این علایم را مشاهده کرد ضرورتا نشانه ابتلا به سرطان نیست، بنابراین نباید نگران باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.