تاثیر بیماری ترامپ بر بازار طلا چه خواهد بود؟

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: خبر مثبت شدن تست کرونای ترامپ، همه عوامل دیگر شامل آمار اقتصادی و بسته کمک مالی کرونایی را کنار زد. طلا عقب نشینی کرد اما با توجه به سرمایه ای که بیرون از بازار وجود دارد، این فلز ارزشمند از پتانسیل زیادی برای صعود برخوردار است. در حال حاضر سفته بازان زیادی در بازار طلا وجود دارند و بازار را پایینتر می برند.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد طلا فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار مانده است. خبر ابتلای ترامپ به ویروس کرونا به دلیل ابهامات فزاینده، ممکن است افراد زیادی را به سمت طلا بکشاند اما با توجه به همبستگی طلا با بازار سهام، وضعیت این فلز زرد به واکنش بازارهای سهام به تحولات هفته جاری بستگی خواهد داشت.

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز هم اظهار کرد: هفته جاری همه به اخبار مربوط به بیماری ترامپ و احتمال نهایی شدن بسته کمک مالی کرونایی جدید در آمریکا چشم خواهند دوخت. اگر رییس جمهور آمریکا واقعا بیمار شود، برای طلا به دلیل ابهاماتی که در خصوص فعالیت دولت آمریکا بدون ترامپ ایجاد می شود، مثبت خواهد بود. اما بازارهای سهام در چنین شرایطی احتمالا عملکرد ضعیفی خواهند داشت زیرا همه به دنبال نقدینگی هستند و این موضوع برای فلزات ارزشمند منفی خواهد بود.

وی گفت: به نفع جمهوریخواهان است که برای کمک به تثبیت بازارها پیش از انتخابات ریاست جمهوری، بسته کمک مالی را نهایی کنند. در غیر این صورت موج دوم شیوع ویروس کرونا باعث کندی اقتصادی و رکود می شود.

این کارشناس همچنین بدترین و بهترین سناریو را برای هفته جاری تشریح کرد. پیامدهای جدی بیماری برای رییس جمهور آمریکا، بدترین سناریو خواهد بود که باعث فروش گسترده در بازارهای سهام می شود و همه به دنبال نقدینگی خواهند بود که به کالاها و سهام ضربه می زند. طلا ممکن است به سطح ۱۸۵۰ دلار که در آن از حمایت محکمی برخوردار است، نزول کند و اگر پایین این قیمت شکسته شود، تا سطح ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

بهترین سناریو، جزیی بودن عوارض بیماری ترامپ خواهد بود. همچنین اگر بسته کمک مالی تصویب شده و بازارهای سهام تثبیت شوند، طلا تا مرز ۱۹۲۵ دلار و سپس تا سطح ۱۹۷۵ دلار پیشروی خواهد کرد.

ترامپ به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهد بود و همه چشمها به مناظره معاون نامزدهای ریاست جمهوری در هفتم اکتبر بین مایک پنس، معاون ترامپ و کامالا هریس، معاون جو بایدن دوخته شده است.

موضوع مهم دیگر انتشار جزییات نشست سیاست پولی سپتامبر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه خواهد بود. پیامی که بازارها دریافت خواهند کرد احتمال مشابه اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سپتامبر خواهد بود.

همچنین هر گونه پیشرفت در زمینه بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا به دقت از سوی بازارها دنبال شده و انعکاس گسترده ای در بازارهای سهام و فلزات ارزشمند خواهد داشت.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، از نظر آمارهای اقتصادی هم آمارهایی شامل شاخص مدیران خرید بخش غیرتولید آمریکا در روز دوشنبه و شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در روز پنج شنبه منتشر خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.