معاون وزیر بهداشت: روزی نیست که خبر شهادت یکی از همکاران را نشنویم

علیرضا رئیسی، از پزشکان خانواده به دلیل تلاش و نقش مؤثری که در مقابله با کووید ۱۹ داشته اند، تقدیر کرد و افزود: راه اندازی خانه‌های بهداشت عشایری به عنوان یک حرکت خوب و بزرگ برای نظام سلامت کشور محسوب می‌شود.
وی، یکی از توانمندی‌های کشور در مقابله با بیماری‌ها را وجود نظام شبکه بهداشت و درمان در سطح روستاها و شهرها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این نظام نبود، بیمارستان‌ها توان پذیرش این حجم از بیماران را نداشتند و با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، حضور پزشکان خانواده به ویژه در شرایط بحرانی را بسیار مؤثر دانست و گفت: در حال حاضر اجرای برنامه پزشک خانواده همانند روزهای سخت آغازین اجرای آن نیست، فرهنگ سازی شده، پرونده الکترونیک راه اندازی و زیرساخت‌ها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم با حمایت وزیر بهداشت تا پایان امسال اکثر استان‌های کشور تحت پوشش پزشک خانواده قرار گیرند. با توجه به پیشرو بودن فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده، لازم است برای ارتقا، تقویت و رفع چالش‌های موجود راهکار ارائه شود.

رئیسی یادآور شد: با ورود پزشکان خانواده در امر غربالگری، مرحله اول و دوم این برنامه به طور کامل انجام شد و امیدواریم شاخص‌های بهداشتی در فارس همچنان بهبود یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.