آمریکایی‌ها نگران دخالت خارجی در انتخابات‌اند؟

به گزارش هیل، نظرسنجی انجام شده توسط مدرسه سیاست عمومی دانشگاه شیکاگو هریس و مرکز "آسوشیتدپرس-نورک" تحقیقات امور عمومی، نشان داد که پاسخ‌دهندگان بیش از هرچیز نگران این بوده‌اند که دولت‌های خارجی، کارزار نفوذ را برای تغییر افکار عمومی درباره کاندیداها به راه بیاندازند.

پاسخ‌دهندگان همچنین به نگرانی‌هایی پیرامون احتمال عملیات هک و افشا علیه کارزارهای سیاسی و هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های رأی‌گیری اشاره کردند.

این نظرسنجی دریافت، احتمال اینکه دموکرات‌ها نگران دخالت خارجی باشند، دو برابر بیشتر از جمهوری‌خواهان بود، و کمتر از نیمی از جمهوری‌خواهان باور داشتند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده، در حالی که همین آمار در بین دموکرات‌ها ۹۰ درصد بود.

این نظرسنجی در عرض چهار روز در ماه سپتامبر تهیه شد و بیش از هزار بزرگسال آمریکایی در تمام ۵۰ ایالت و واشنگتن دی‌سی در آن شرکت کردند.

یک مقام ارشد در دفتر مدیر اطلاعات ملی، تحلیلی در ماه اوت منتشر کرد و مدعی شد که روسیه، چین و ایران به طور فعالانه در حال دخالت در انتخابات امسال آمریکا هستند؛ در حالی که روسیه از رئیس جمهور ترامپ حمایت می‌کند و چین و ایران طرفدار جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق هستند.

اف‌بی‌آی و امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی و آژانس امنیت زیرساختی با هم دست به کار شده‌اند تا مجموعه‌ای از اعلامیه‌های سرویس عمومی را درباره عملیات نفوذ منتشر کنند. یکی از این اعلامیه‌ها هفته گذشته منتشر شد و هشدار داد که هکرهای خارجی احتمالاً به دنبال این خواهند بود که اطلاعات اشتباه درباره نتایج انتخابات امسال پخش کنند.

مایکروسافت ماه گذشته گزارشی منتشر کرد که شواهدی یافته بود که هکرها، گروه‌های سیاسی آمریکایی، از جمله کارزارهای ترامپ و بایدن را هدف گرفته‌اند.

بنا به گفته رابرت مولر، مشاور ویژه سابق آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و کمیته اطلاعات سنا، این تلاش‌ها چهار سال بعد از آن انجام می‌شود که عوامل روسیه به طرفداری از کاندیدای آن زمان، ترامپ، در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کردند.

این تلاش‌ها شامل یک کارزار گسترده اطلاعات نادرست شبکه‌های اجتماعی بود که زیرساخت‌های انتخابات در تمام ۵۰ ایالت و هک شبکه‌های کمیته ملی حزب دموکرات و کارزار هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را هدف گرفته بود.

دموکرات‌های کنگره به طور فزاینده خواستار عمومی شدن اطلاعاتی درباره تلاش‌ها برای مداخله خارجی در انتخابات امسال، و از جمله اطلاعات احتمالی درباره تلاش‌های مداخله روسیه و تلاش‌های خارجی برای تضعیف اعتماد به رأی‌گیری پستی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.