آخرین وضعیت کاخ سفید پس از ابتلای ترامپ به کرونا

به نوشته گاردین، در این میان، کاخ سفید به «خانه ارواح» تبدیل شده است و کارمندان کاخ سفید از اینکه ارتباطی با ترامپ و مشاورانش که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ندارند، گله دارند و در حالیکه ترامپ همگان را به «عدم ترس از کرونا» فرا می‌خواند، بسیاری از آن‌ها از داخل خانه و به صورت دورکاری مشغول به کار هستند.

این کارکنان نزدیک به ۱۰۰ نفر هستند که شامل دستیاران، نظافتچی‌ها و کارکنان بخش‌های مختلف از جمله بخش امنیتی که غالبا سن بالایی نیز دارند و در زمره افراد پر خطر در قبال ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند، می‌شوند.

کارکنان بخش سرویس مخفی که مسئولیت حفاظت از رئیس‌جمهور آمریکا را بر عهده دارند نیز در کانون توجهات قرار گرفته‌اند. آن‌ها به طور غیر علنی و بدون اینکه نامشان افشا شود از اینکه ترامپ آن‌ها را در جریان خروج از بیمارستان «والتر رید» در معرض خطر قرار داده بود، شاکی هستند.

«جیمز فیلیپس»، پزشک بیمارستان «والتر رید» امروز در توئیتی نوشت: «تک‌تک افراد حاضر در خودرو هنگام سواری کاملاً غیرضروری رئیس‌جمهور باید برای ۱۴ روز در قرنطینه قرار بگیرند. ممکن است بیمار شوند. ممکن است بمیرند. برای نمایش سیاسی. ترامپ به آنها دستور داده جان خود را به خطر بیندازند. این دیوانگی است.»

ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در حالیکه هنوز بیماری از بدن وی خارج نشده و احتمال اینکه دیگران را نیز مبتلا کند، وجود دارد، وارد کاخ سفید شد و ماسک خود را نیز برداشت که این مورد نیز با انتقادات زیادی مواجه شد.

در این میان روزنامه‌نگارانی که به کاخ سفید رفت و آمد داشتند و یا ساکنان ساختمان‌هایی که کارمندان کاخ سفید در آن‌جا زندگی می‌کنند، از اینکه دیرهنگام از مثبت شدن تست کرونای ترامپ و مشاورانش مطلع شده‌اند گله و شکایت دارند.

تعدادی از کارمندان گفته‌اند که آن‌ها از طریق رسانه‌ها در جریان مثبت شدن تست‌ها قرار گرفتند و سه روز پس از مثبت شدن تست ترامپ، کاخ سفید در یادداشتی به کارکنان از آنان خواسته است تا در خانه‌هایشان بمانند و در کاخ سفید حضور نیابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.