نویسنده اصلی سخنرانی‌های ترامپ کرونا گرفت

استفان میلر بامداد چهارشنبه در بیانیه ای گفت: در مدت پنج روز گذشته از راه دور کار کرده و خودم را قرنطینه کرده‌ام. تا دیروز تست‌های روزانه من منفی بود اما امروز نتیجه آزمایش کرونای من مثبت شد و در قرنطینه هستم.

به نوشته تارنمای شبکه سی.ان.ان، با شیوع کرونا در کاخ سفید آزمایش کرونای دستکم ۱۰ نفر دیگر نیز مثبت شده است.

«جنیفر جیکوبز» خبرنگار شبکه بلومبرگ بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که «دستکم پنج» نفر از کارکنان دفتر مطبوعاتی کاخ سفید به کرونا مبتلا شده‌اند.

ترامپ که پس از شرکت در مناظره نخست با جو بایدن در روز سه شنبه گذشته (۸ مهرماه)، ابتلای خود و ملانیا همسرش به کرونا را اعلام کرده بود، بعدازظهر دوشنبه پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان، بدون توجه به نظر پزشکان، شتابزده به کاخ سفید بازگشت.

وی روز سه‌شنبه نیز سعی کرد تا خطر کرونا را کم‌اهمیت جلوه دهد و در پستی در فیسبوک خود نوشت: هر سال افراد زیادی، گاهی بیش از یکصد هزار نفر، بخاطر آنفلوانزا می‌میرند؛ این در حالی است که آنفلوانزا واکسن دارد.

وی افزود: آیا باید کشور را تعطیل کنیم؟ خیر. ما باید یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم؛ درست همانگونه که یاد گرفتیم با کووید زندگی کنیم که در بسیاری از اجتماعات خیلی کمتر (از آنفلوانزا) مرگبار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.