مسکو پس از مرگبارترین درگیری‌ها در ۲۵ سال گذشته بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان که وارد دهمین روز خود شد، هشدار داد. خبرگزاری فرانسه بعدا گزارش داد ارمنستان تنها زمانی پیشنهاد سازش می‌دهد که جمهوری آذربایجان هم آماده چنین کاری باشد.

خبرگزاری فرانسه به جزئیات این پیشنهاد که از سوی نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان مطرح شده، اشاره‌ای نکرده است. باکو گفته که تنها زمانی نبرد را متوقف می‌کند که ارمنستان برای خروج از قره‌باغ یک زمان مشخص اعلام کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خواستار توقف درگیری‌ها شده و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نگرانی خود را درباره افزایش غیرمنتظره درگیری‌ها ابراز داشت.

سرگئی ناریشکین، رئیس اطلاعات خارجی روسیه گفت: این درگیری‌ها افرادی را به عنوان مزدور و تروریست از خاورمیانه به خود جذب می‌کند. ما درباره صدها یا حتی هزاران رادیکالی حرف می‌زنیم که به امید کسب پول به این جنگ جدید وارد می‌شوند.

وی همچنین هشدار داد که منطقه قفقاز جنوبی می‌تواند به یک سکوی پرتاب جدید برای سازمان‌های تروریستی بین‌المللی بدل شود که شبه‌نظامیانش وارد کشورهایی چون روسیه می‌شوند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که وزیر خارجه ترکیه که متحد جمهوری‌ آذربایجان است، به مسکو تاکید کرد تا در روند برقراری صلح منطقه فعال‌تر باشد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.