روزهای کرونایی تلخی که بر تهران می‌گذرد

علیرضا زالی در نشستی که با هدف بررسی اقدامات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مقابله با کرونا با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای آسیای شرقی علی‌رغم مجاورت جغرافیایی با چین، نسبت به بسیاری از کشورهای دورتر به نقطه داغ ابتلا تبدیل نشدند، بر نقش پررنگ صنعت هوایی در گسترش بیماری‌های واگیر اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تهران تلخ‌ترین روزهای کرونایی خود را می‌گذراند، نگاه مسئولیت پذیرانه مدیران ارشد فرودگاه‌ها را در کنترل این بیماری بسیار تاثیر گذار توصیف کرد.

وی با بیان اینکه نوع تعهد سازمانی که به عنوان یک فرهنگ در ماه‌های کرونایی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شکل گرفته ارزنده است، گفت: این فرهنگ کماکان به عنوان یک خصلت سازمانی برای استمرار پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی بهداشتی با همان طراوت روزهای آغازین برای صیانت از سلامت مسافرین باید باقی بماند. البته شیوه نامه‌های استاتیک در روزهای بحرانی پاسخگوی نیازها نیستند و شیوه نامه‌ها باید به صورت داینامیک و پویا تدوین شوند.

وی با اشاره با ساختار منظم و دیسیپلین پذیر این شرکت، گفت: این شرکت ظرفیت خوبی برای توجه به موازین بهداشتی دارد و تلاش این شرکت در سال‌های اخیر برای رسیدن به استاندارهای بین المللی یک نقطه قوت است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با اشاره به چندوجهی و چند ساحتی بودن فرآیند سفر مسافران از طریق این شرکت، بر ضرورت آنالیز سهم خطرات بخش‌های مختلف از جمله گیت‌های کنترلی، ایرلاین ها و استقرار در هواپیماها تاکید کرد.

زالی همچنین ضمن اشاره به اینکه نیروهای انسانی شاغل در این سازمان عموما از جمله نیروهای متخصص و مجرب‌اند که به راحتی امکان جایگزینی آن‌ها وجود ندارد، بر ضرورت تدوین پروتکل‌های سختگیرانه برای صیانت از جان و سلامت آنان با راه هایی همچون غربالگری، خوداظهاری، آزمایش‌ها و معاینات ادواری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از توفیق شیوه نامه‌ها به آحاد شهروندی مرتبط است، نسبت به تهیه بسته‌های آموزشی برای بالا بردن سطح سواد سلامت مسافران توسط ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران اعلام آمادگی کرد.

زالی همچنین با اشاره به آسیب بزرگی که صنعت هوانوردی در جهان دیده است، صنعت هوایی کشور را نیز از این آسیب مستثنی ندانست و افزود: دولت می‌تواند با پرداخت یارانه با جبران بخشی از این آسیب به کنترل کرونا نیز کمک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.