روحانی خطاب به منتقدان دولت: چرا هر چیزی را به دعوا و جدایی بدل می‌کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه و مسئولان و همچنین علل عدم شرکت در جلسه سران قوا گفت: رعایت این پروتکل‌ها برای ما یک اصل بسیار مهم است، همه مردم و مسوولان بدون استثنا باید رعایت کنند؛ هیچ استثنایی نداریم، تاکید رهبر معظم انقلاب و قانون کشور است وظیفه قانونی، ملی و شرعی است و هیچ‌کس نمی‌تواند از این پروتکل تخلف کند. 

رییس جمهوری افزود: اگر پروتکل بهداشتی را اهمیت ندهیم و زیرپا بگذاریم شرایط سخت‌گیرانه‌تر می‌شود. خداوند به ما عقل داده و با عقل موظف به حفظ جان خود و دیگران هستیم، قانون و شرع و حتی شرایط بهداشت جهانی هم به ما همین را می‌گوید.

روحانی خواستار اجرای دقیق تصمیمات ستاد ملی کرونا شد و اضافه کرد: در تمامی مواردی که خودم شک کردم با ستاد ملی مقابله کرون مشورت کردم که مثلا  این جلسه را بگذارم یا نگذارم، به این سمینار بروم یا نروم و به همه توصیه‌های آنها عمل کردم زیرا وظیفه دینی و شرعی ما است وهمه باید عمل کنیم، درست مانند این است که فردی وسط یک مسیل بایستد صدای سیل را می‌شنود و نترسد و بایستد تا آب او را ببرد؛ زلزله می‌آید و نمی‌ترسد و زیر سقف می‌ایستد و آوار روی سر او خراب می شود ما باید به عقل خود و دستورات شرع و پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.