راهی شدن ۲۰ نفر به بیمارستان به دلیل مسمومیت با قهوه

پس از اعلام خبر روز گذشته خبرگزاری مهر در خصوص مسمومیت با قهوه در شیراز و پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط مراجع ذی صلاح با مسمومیت ۲۰ نفر با قهوه این خبر تأیید شد.

محمد جواد مرادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: پس از دریافت گزارش یکی از بیمارستان‌ها به مرکز اداره عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر مراجعه دو نفر با علائم سردرد، سرگیجه و مسمومیت به دلیل مصرف قهوه این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

وی در ادامه افزود: در یک هفته اخیر به تمامی بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس ۱۱۵ در خصوص مسمومیت با قهوه اطلاع رسانی شد تا در صورت داشتن مراجعه و یا تماسی مبنی بر مسمومیت قهوه موارد سریعاً، اطلاع‌رسانی و پیگیری شود.

مرادیان با اشاره به اینکه قهوه‌ای در بازار توزیع شده که میزان کافئین بالاتری نسبت به قهوه‌های معمولی دارد اظهار داشت: از شهروندان خواست قهوه را از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز بهداشتی تهیه و مصرف کنند.

رئیس اورژانس استان فارس افزود: این موضوع از طریق معاونت بهداشت و سازمان‌های مربوطه برای پیشگیری و از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی برای تشخیص کامل و نهایی در حال بررسی و پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مصرف قهوه و مواجه شدن با هر گونه علائم سردرد، سرگیجه و تهوع و تشنج سریعاً با اورژانس ۱۱۵ و یا از سامانه ۱۹۰ موضوع را پیگیری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.