اسرائیل به جنگ داخلی نزدیک می‌شود؟

به گزارش المیادین، در حالی که تظاهرات علیه نتانیاهو به ویژه در تل‌آویو، حیفا و قدس اشغالی ادامه دارد، یائیر لاپید، رهبر مخالفان دولت از حزب آبی-سفید و حزب کار خواهان این شد که روز دوشنبه به پیشنهاد سلب رای اعتماد از کابینه نتانیاهو رای دهند.

علاوه بر این، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، صدها تظاهرکننده مسیری را از میدان "هابیما آغاز کرده و چند ساعت با طی کردن خیابان‌های تل‌آویو مسافت ۱۱ کیلومتری را پشت سر گذاشتند. پلیس مسیر آنها را در جاده "روتشیلد" مسدود کرد اما آنها موانع را برداشته و به مسیر خود ادامه دادند.

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه اظهار کرد: هیچ کسی دوست ندارد در جایی زندگی کند که آشوب بر آن حاکم است.

ریولین افزود: گفتگوی سیاسی شکل گرفته درباره رویکردهای مبارزه با ویروس کرونا را با نگرانی دنبال می‌کنم.

روز سه‌شنبه نیز مخالفان نتانیاهو و عملکرد او در مدیریت ویروس کرونا با وجود تمدید محدودیت‌های مربوط به برگزاری تجمع‌ها به دلیل شرایط فوق‌العاده، علیه او تظاهرات کردند.

تعدادی از معترضان با در دست داشتن پرچم‌های رژیم صهیونیستی و صف بستن در خیابان‌ها و میدان‌ها ضمن رعایت فاصله فیزیکی و زدن ماسک در شهر قدس تجمع کردند.

در تصاویری که توسط یک پهپاد از شهر تل‌آویو گرفته شده بود، تجمع تعدادی از معترضان که ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کرده بودند، مشاهده شد.

عکاس خبرگزاری فرانسه در تل‌آویو از وقوع درگیری‌هایی میان پلیس و معترضانی خبر داد که قصد عبور از محدوده امنیتی تعیین شده برایشان و آغاز راهپیمایی در خیابان‌های این شهر را داشتند.

این تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها عبارت "ظالم! استعفا بده!" نوشته شده بود، همچنین آنها یک کاریکاتور از نتانیاهو پشت میله‌های زندان در دست داشتند که به محاکمه فعلی او به اتهام رشوه گرفتن، کلاه‌برداری و خیانت در امانت اشاره داشت.

میکی روزنفلد، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: معترضان بر خلاف قوانین، اصول و پروتکل‌ها در راهپیمایی شرکت کردند، پلیس به این وضعیت رسیدگی می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.