اسد در واکنش به قصد ترامپ برای ترورش/ ترور یک روش آمریکایی است

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ترور نشان دهنده یک روش اقدام آمریکایی است. این همان کاری است که آنها همیشه انجام داده اند؛ برای دهه ها و در همه جا و همه مناطق مختلف جهان، بنابراین چیز جدیدی نیست.

رئیس جمهور سوریه افزود: بنابراین شما باید همیشه به یاد داشته باشید که این نوع برنامه ها به دلایل مختلف همیشه وجود دارد و ما باید با توجه به شرایطمان در سوریه و وجود درگیری با آمریکایی‌ها، انتظار آن را داشته باشیم.

اسد تأکید کرد: آنها سرزمین ما را اشغال کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. از این رو این امر مورد انتظار است حتی اگر هیچ اطلاعاتی در دست نداشتیم، این امر باید بدیهی باشد.

رئیس جمهور سوریه درباره بهترین راه برای بازداردندگی چنین اقداماتی توضیح داد: این مسئله نه به خود حادثه مربوط است و نه به طرحی که در مورد این شخص یا این رئیس جمهور وضع شده، بلکه به رفتار مربوط می‌شود.

اسد گفت، هیچ چیز مانع از این نوع اقدامات شرورانه (ترورها) آمریکا نخواهد شد، مگر اینکه توازن بین المللی ایجاد شود، بطوریکه آمریکا نتواند از جنایت خود فرار کند، در غیر اینصورت به انجام این نوع اقدامات در مناطق مختلف ادامه خواهد داد و چیزی مانعش نخواهد شد.

بنا بر این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده پیشتر فاش کرد که تلاش داشته است تا بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در سال ۲۰۱۷ ترور کند.

اسد در بخش دیگری از سخنانش گفت، انتظار می‌رود در آینده نزدیک دیداری میان وی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار شود.

وی تاکید کرد، تماس‌های او و رئیس جمهور روسیه در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی، عمدتا از طریق تلفن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.