در پی درگذشت محمدرضا شجریان بسیاری از شخصیت‌های سیاسی به این واقعه واکنش نشان دادند علی ربیعی نیز با انتشار ویدئویی از آواز استاد شجریان در صفحه اینستاگرام خود با عنوان «بعضی‌ها و لحظات خوب ما» نوشت: شجریان رفت، ترکیب این دو کلمه برای فرهنگ، هنر و ادب ایران موجی از اندوه و تالم را در پی دارد. همه ایرانیان با شجریان لحظات نابی را گذرانده‌اند. در باران های تند شمال "آه باران" و در شب های ساکت و پر ستاره کویر" شب سکوت کویر"  را شنیدیم و با  تمام وجود " بر آستان جانان" سر نهادیم و " معمای هستی" و "سر عشق" را از "ساز خاموش" شنیدیم در روزهای تلخ دیماه ۸۲  با صدای او به "سوگ بم " نشستیم. 

او در ادامه به ربنای شجریان اشاره کرد و نوشت: «ماه رمضان و روزه‌داری به نوعی با فرهنگ و روح ایرانیان _با هر میزان از اعتقاد_ عجین است و بدون تردید در لحظات ناب افطار "ربنای شجریان" جزیی از  هویت روزه‌داری ما شد. کدام ایرانی است که وقف جاریه او "ربنا" را با گوش جان نشنیده باشد؟؟» 

ربیعی در پایان نوشت: «مدیون او هستیم برای همه لحظاتی که به واسطه صدای آسمانی‌اش معنا یافت، برای همه اشعاری که اوخواند و ما بارها و بارها شنیدیم ،اشعاری که اگر او نخوانده بود شاید هرگز به گوش اغلب ما هم نمی‌رسید.  لحظات خوب خود را وامدار او هستیم. کمتر افرادی یافت می‌شوند که یک جامعه، لحظات خوب خود را با او تجربه کرده باشند و بشود ...»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.