مشهد آماده استقبال از پیکر محمدرضا شجریان

استاد محمدرضا شجریان هنرمند برجسته‌ عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران پنجشنبه شب گذشته پس از تحمل دوره طولانی بیماری در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

این در حالی است که وضعیت کنونی کلانشهر مشهد و خراسان رضوی از لحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا همچنان قرمز می‌باشد لذا در پیش گرفتن تمهیدات بهداشتی لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و رو به وخامت رفتن بیشتر وضعیت بحرانی کنونی در هر مراسمی از جمله تشییع و خاکسپاری مرحوم شجریان به شدت ضرورت دارد. 

گرچه هنوز جزییات روشنی از سوی مسوولان ذیربط در خراسان رضوی اعلام نشده اما تاکنون مشخص شده پیکر روانشاد شجریان پس از ورود به فرودگاه مشهد، به آرامگاه فردوسی واقع در ۲۵ کیلومتری شمال این شهر منتقل خواهد شد تا در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و مقبره شاعر معاصر مشهدی "مهدی اخوان‌ثالث" آرام گیرد.

گفته می‌شود پیکر مرحوم شجریان به همراه اعضای خانواده آن روانشاد بوسیله یک فروند هواپیمای اختصاصی از فرودگاه مهرآباد تهران در حال حرکت به سمت مشهد و تا پیش ظهر امروز وارد فرودگاه این شهر می‌شود.  

با این وجود هنوز نحوه انتقال پیکر مرحوم شجریان از فرودگاه مشهد به محل خاکسپاری و چگونگی مراسم در آن محل مشخص نشده است.

جمعی از شهروندان مشهدی و دوستداران مرحوم شجریان صبح امروز ۱۸ مهر ماه با حضور در محل آرامگاه فردوسی در انتظار ورود پیکر آن روانشاد و مراسم خاکسپاری هستند.

این جمعیت دهها نفره با همخوانی آهنگهای استاد شجریان، در این محل چشم‌ انتظار ورود پیکر استاد آواز ایران نشسته‌اند.

البته در ورودی آرامگاه فردوسی به جهت انجام تمهیدات لازم فعلا بسته است لذا و دوستداران مرحوم شجریان در محدوده اطراف و پشت در آرامگاه برای تشییع استاد آواز ایران گرد آمده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.