توصیه مهم تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگان مجلس

حجت الاسلام احمد مروی در دیدار اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و ‌گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون بسیاری از نخبگان، سرمایه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در پایتخت متمرکز شده است، باید تدابیری اندیشید و قوانینی وضع کرد تا این سرمایه ها بطور عادلانه در کشور توزیع شوند.

وی عدالت در نظارت را یکی دیگر از مسوولیت‌های نمایندگان مجلس دانست و ادامه داد: مناطق برخوردار کشور از امکانات و رسانه‌ها بهره‌مند هستند و مشکلات را از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به مسوولین تذکر می‌دهند اما مناطق کم برخوردار تنها محرومیت معیشت ندارند بلکه در دسترسی به رسانه‌ها و بیان مشکلات نیز محروم هستند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پروژه‌هایی در مناطق محروم رها شده است که اگر در شهرهای بزرگ بود تاکنون بارها به سرانجام رسیده بود، این کار نمایندگان است که به مناطق محروم کمک و به آنها رسیدگی کنند، نباید نظارت نمایندگان تنها به شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار معطوف باشد.

وی همچنین با اشاره به آموزش از راه دور در دوران شیوع کرونا افزود: دانش آموزان مناطق محروم امکان تحصیل از طریق فضای مجازی را ندارند، محرومان جامعه از امکاناتی مانند کامپیوتر و اینترنت برخوردار نیستند لذا فرزندان آنها دچار عقب ماندگی تحصیلی می‌شوند، باید برای تحصیل مستضعفین در این شرایط فکری کرد، این مشکل توسط نمایندگان مجلس قابل حل است تا عدالت آموزشی در کشور برقرار شود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه حضور اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و ‌گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی در کمیته امداد و بنیاد مستضعفان می‌تواند مثمر ثمر باشد ادامه داد: این حضور علاوه بر اینکه موجب آشنایی نمایندگان با فعالیت‌ها و خدمات این نهادها می‌شود، می‌تواند موجب رفع مشکلات و تنگناهای آنها برای امدادرسانی بهتر و بیشتر به نیازمندان و محرومان شود.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود محرومیت زدایی در تراز مجلس داشته باشد، به این معنا که با طراحی و قانونگذاری گام‌های اثرگذار در رفع محرومیت مناطق محروم بردارد.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه افزود: سفرهای استانی را تعطیل نکنید تا در میان مسوولان کشور فرهنگ شود و تصمیم سازان و تصمیم گیران به مناطق محروم بروند و درد مردم را از نزدیک ببینند و بفهمند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب، رسیدگی به مناطق محروم کشور را که در آن‌ها موقوفه دارد، مناطق محروم حاشیه مشهد و توجه به زائران محروم و نیازمند را وظیفه خود می‌داند و به میزان امکانات و توان هیچ تعللی در همکاری با مسوولان و کمک به آنان برای رفع مشکلات مردم ندارد.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی برای اجرایی شدن این پروژه حدود ۲۸ هکتار زمین در اختیار مدیریت شهری مشهد قرار داده است ادامه داد: این نهاد در دوران شیوع ویروس کرونا نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به نیازمندان و محرومان هزینه کرده است، همچنین با اعزام هیات ‌هایی به تمام بیمارستان‌های درگیر کرونا و اهدای بسته‌ها و غذای متبرک به بیماران و کادر درمانی از آن‌ها دلجویی کرده است. 

وی گفت: همچنین در این دوران، رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی به پایگاهی برای بسته بندی ارزاق برای نیازمندان مبدل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.