ادامه مذاکرات روسیه، ارمنستان و آذربایجان پس از 6 ساعت

مذاکرات وزیران خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در مورد وضع قره‌باغ کوهستانی بحث و گفت وگو می‌کنند، با گذشت بیش از شش ساعت همچنان ادامه دارد.

این جلسه که میان سرگئی لاوروف، جیحون بایراموف و زوراب مونتساکانانیان وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جریان است، ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه به وقت مسکو آغاز شد و زمان پایان آن هنوز مورد سوال است.

نمایندگان رسانه های سه کشور در تمام این مدت در مرکز مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در انتظار نشسته و دائم به صفحه اینترنتی  وزارت خارجه نگاه می کنند که بیانیه های وزرای خارجه بعد از جلسه را رؤیت کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در بیانیه ای، وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آدربایجان را برای رایزنی درباره صلح در قره باغ به مسکو دعوت کرد.

رئیس جمهوری روسیه در این بیانیه از طرف های مناقشه قره باغ را به توقف اقدامات جنگی برای اهداف انسانی و مبادله اسرا و تخلیه اجساد سربازان کشته شده از میدان جنگ، دعوت کرد.

دور جدید جنگ در منطقه مناقشه قره باغ ششم مهرماه جاری آغاز شد و طرف های ارمنی و آذربایجانی یکدیگر را به آغاز اقدامات نظامی متهم کرده اند.

روسیه به عنوان یکی از سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از دو دهه پیش برای حل مساله قره باغ تلاش می کند اما تاکنون این تلاش ها بی نتیجه مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.