تاکید معاون وزیر صمت بر تقویت صادرات غیرنفتی

خداداد غریب پور معاون وزیر صمت شامگاه شنبه در نشست بررسی مسائل پروژه فولاد اندیمشک در سالن جلسات سد کرخه با تاکید بر تقویت صادرات غیرنفتی گفت: پارسال ۸۲ میلیارد دلار صادرات حاصل از معدن و صنایع معدنی داشتیم که یک اتفاق خوب است.

او با بیان اینکه در شرایط تحریم ها، این روند قابل توجه است و بخش معدن در این شرایط، پرکارتر از همیشه خودش را نشان داده است، افزود: امروز شرکت‌های بزرگ کشور با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف موجب تحقق گام‌های مهم صنعتی و اقتصادی شده اند.

غریب پور به سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ فولاد کشور در مناطق مختلف اشاره کرد و بیان داشت: تلاش می‌شود با استفاده حداکثری از این پتانسیل، بستر رونق اقتصاد و ایجاد فرصت شغلی بیش از همیشه فراهم شود.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اندیمشک دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه آب، نفت، گاز، سد، جاده و سایر حوزه‌ها است و علیرغم این ظرفیت‌ها و تلاش مسئولان شهرستان، این منطقه کماکان از اشتغال مناسب برخوردار نیست و محرومیت در مناطق مختلف وجود دارد.

حسنوند با اشاره به اینکه برای برون رفت از این وضعیت تلاش جدی طی چند سال اخیر انجام و طرح‌های بزرگی آغاز شده است، ادامه داد: پروژه فولاد زاگرس اندیمشک از طرح‌های مهمی است که در صورت تحقق، فرصت‌های شغلی بسیاری برای جوانان این منطقه ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر این پروژه به لحاظ مالی تقویت شود در روند اجرای آن جهش خوبی شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: از ۴ شرکت بزرگ فولاد کشور برای تحقق این طرح بزرگ اقتصادی تقدیر کنیم، البته چشم امید مردم اندیمشک به تسریع در روند تکمیل این پروژه‌ها است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری خواستار حمایت از شرکت معدن چناره اندیمشک شد و افزود: با حمایت از این کارخانه و توسعه آن، شاهد نتایج مثبتی در رونق اقتصاد و اشتغالزایی در بخش الوار گرمسیری خواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.