تلفات نگران کننده کرونا در مقایسه با آنفلوآنزا و ذات‌الریه

به گزارش روزنامه دیلی میل، بر اساس گزارش اداره ملی آمار انگلیس (ONS)، کووید -۱۹ به عنوان علت اصلی مرگ، ۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر در انگلیس و ولز در فاصله زمانی میان ماه های ژانویه و اوت ثبت شده است. این در حالی است که آنفلوآنزا فقط ۳۹۴ نفر را در همان بازه زمانی به کام مرگ کشانده و ذات الریه که غالباً ناشی از آنفلوآنزا است، در ۱۳ هزار و ۶۱۹ مورد مرگ و میر دست داشته است.

fM0FRAA5rprA

با این حال این آمار همچنین نشان می دهد که شمار مرگ و میر ناشی از این دو بیماری شایع تنفسی از ماه ژوئیه، زمانی که این همه گیری کمرنگ شد، بیش از مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ بوده است. برای مثال آنفلوآنزا در روز ۳۱ اوت (در انگلیس)، ۱۴ نفر را به کام مرگ کشاند، در حالی که ویروس کرونا در این زمان پنج مورد مرگ و میر داشت.

همچنین بر اساس این گزارش، مرگ و میر ناشی از ذات الریه و آنفلوآنزا امسال هفت برابر کمتر از متوسط ۱۰۰ هزار مورد مرگ و میری بوده است که هر سال رخ می دهد؛ کارشناسان این کاهش را به دلیل اعمال محدودیت های فاصله اجتماعی می دانند که انتقال بیماری ها را سرکوب کرده است. این بدان معناست که بدون اعمال محدودیت های قرنطینه، کووید-۱۹ به راحتی می توانست باعث بیش از یک دهم یک میلیون فوتی باشد.

این گزارش پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ ادعا کرد کشندگی ویروس کرونا از آنفلوآنزا «بسیار کمتر» است و از آمریکایی ها خواست «زندگی با این بیماری» را یاد بگیرند. ادعاهای وی بلافاصله توسط کارشناسان رد شد و فیس بوک و توئیتر با هشدار نسبت به پست رئیس جمهوری آمریکا، سخنان وی را «گمراه کننده» و «مضر» اعلام کردند.

گزارش اداره ملی آمار انگلیس (ONS)، همچنین نشان داد که خطر مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا برای همه گروه های سنی «به طور قابل توجهی بالاتر» از خطر مرگ بر اثر آنفلوآنزا یا ذات الریه است.

کارشناسان می گویند: افراد ۸۵ ساله و مسن تر، با میزان مرگ و میر هزار و ۲۴۳.۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در مقایسه با میزان مرگ و میر ۸۶۲.۵ مرتبط با ذات الریه و آنفلوآنزا در هر ۱۰۰ هزار نفر، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.