شرط بازدید از خانه‌هایِ مارک دار تهران با قیمت‌های عجیب

شبیه اصحاب کهف نیستیم که بعد از 309 سال از خواب برخیزیم و شگفت زده شویم از افزایش قیمت ها . حدود 5 سال پیش گزارشی منتشر شد از خانه های مارک دار آن مقطع زمانی.

خانه هایِ امضادار پایتخت متری چند؟

خانه هایی که در ساخت آن از طلا استفاده شده بود و امکاناتی داشت که گاهی در ذهن ما هم نمی گنجید که خانه های لوکس پایتخت چنین  ویژگی هایی داشته باشند. قیمت هر متر مربع از این «خانه هایِ امضادار» 27 میلیون تومان بود !

فروشنده یکی از این خانه های مارک دار 5 سال پیش درخصوص ویژگی های این خانه گفته بود؛ «در تهران چند شرکت ساختمانی وجود دارد که آپارتمان هایی که توسط آنها ساخته می شود دارای کیفیت بالایی است، سازندگان این  ساختمان های با کیفیت، که سازندگانشان در پی اثبات مرغوبیت ساخت، آرم گروه ساختمانی خود را در محدوده ورودی ساختمان بر روی دیوار آن حک کرده و یا سبکی خاص را در پروژه های خود به صورت متوالی به کار می برند. آنها با این کار پیوندی مادام العمر میان خود و ساختمان ساخته شده ایجاد می کنند و بدین ترتیب ضامن کیفیت بالای سازه خود در تمامی جوانب آن خواهند بود.»

این فعال بازار مسکن ادامه می دهد؛ «درست بر خلاف گذشته تا به امروز که تجربه خرید واحد های آپارتمانی را داشتیم که شاید هرگز سازنده آن را نمی شناختیم، امروزه شاهد ظهور سازندگانی هستیم که با گذاردن اثر از خود در ساختهایشان آنها را برای همیشه ضمانت می کنند.»

تمرکز خانه های لوکس در کدام مناطق تهران است؟

 تمرکزخانه های لوکس هم در همین محدوده است. زعفرانیه، کامرانیه، شهرک غرب و الهیه محله هایی هستند که بیشترین خانه های مارک دار درآن قرار دارند .

خانه هایی با امکانات لاکچری و متفاوت

آپارتمانهایی با ویژگی هایی همچون مبلمان‌های خارجی، استخرهای اختصاصی، حیاط سازی‌های منحصربه فرد با آبشار، برکه و آلاچیق، سالن بیلیارد یا سینمای سه بعدی با پارکینگ‌های اختصاصی و دید 360 درجه به شهر ، دیوارهای طلاکوب شده و...

یکی  لوکس‌ترین پنت هاوس طلاکوب شده پایتخت در خیابان فرشته با 450 متر زیر بنا و 80 متر تراس در طبقه پانزدهم یک ساختمان قرار گرفته که دارای سقفی گنبدی با ارتفاع بیش از 5 متر و پنج اتاق خواب است.

به جز ویژگی‌های خانه‌های مارک دار یکی از جالب ترین بخش های این گزارش قدیمی مربوط به قیمت این آپارتمان ها بود، یکی از دلالان مسکن ویژه فروش این  نوع آپارتمان‌ها آن زمان قیمت این آپارتمان ها را این گونه تشریح کرده بود که  قیمت این آپارتمان‌ها از متری 12 میلیون شروع و تا بیش از 30 میلیون ادامه دارد . یکی از آپارتمان‌های مارک‌داری که در محله زعفرانیه برای فروش گذاشته شده است متری 25 میلیون قیمت گذاری شده بود.

بازدید از خانه های مارک دار به شرط داشتن ماشین 5 میلیاردی

این گزارش چند ماه پیش نیز توسط یکی از رسانه ها دوباره تهیه شد، نکته ای که مورد توجه نویسنده گزارش قرار گرفت گرفتن گردش حساب برای بازدید از این خانه ها بود. در این گزارش آمده است؛ «مردم عادی در بسیاری از مواقع حتی قادر نخواهند بود از املاکی که تحت عنوان برخی از برندسازان معروف تهران ساخته شده است بازدید کنند و بازدید کردن از این املاک در صورتی امکان پذیر است که گردش حساب فرد بازدید کننده از یک حدی بالاتر باشد و همچنین خودرو شخصی وی بیشتر از ۵ میلیارد تومان قیمت داشته باشد.»

آپارتمان لوکس در تهران

بررسی های میدانی حاکی از آن است که حتی گرفتن مجوز ساخت چنین املاکی از شهرداری نیز به پرهزینه ترین شکل انجام می شود و گروه های سازنده املاک برای دریافت مجوز ساخت از شهرداری حداقل باید ده میلیارد تومان پرداخت کنند و همین امر قیمت هر متر از ملک را تا ۲ میلیون تومان بالا می برد و یا مهندسان نقشه کشی که برای این ساختمان ها نقشه تهیه می کنند نیز در ازای نقشه کشی مبالغ هنگفتی دریافت می کنند که بنابر گفته مشاوران املاک گاهی دریافتی مهندسان نقشه کش به میلیاردها تومان می رسد.

به گفته یکی از مهندسان سازنده ملک در تهران آپشن هایی که هزینه زیادی برای سازندگان ایجاد نمی کنند در افزایش قیمت این املاک بسیار موثرند به طور مثال مجهز بودن ساختمان به سونا یا جکوزی قیمت هر متر مربع از مسکن را تا ۱۰ میلیون تومان بالا می برد و یا نصب روف گاردن بر روی یک برج خود ۱۰ میلیون دیگر به قیمت هر متر مربع از این املاک اضافه می کند و اکنون نیز بازار تقاضا خواهان ایجاد مهد کودک ها، کتابخانه، سالن های یوگا و زومبا در ساختمان ها هستند که خود قیمت مسکن را در برخی از مناطق شمالی تهران تا متری ۱۱۰ میلیون تومان بالا برده است.

تفاوت میلیونی قیمت ملک طبقه اول یک برج با طبقه آخر 

این سازنده ملک می گوید؛«در شرایطی هستیم که شماره هر طبقه نیز در تعیین قیمت ملک تاثیر گذار است و گاهی اختلاف قیمت طبقه آخر یک برج تا طبقه اول آن به متری ۱۶ میلیون تومان نیز می رسد.»

تاثیر گروه های برندساز در بالا رفتن مزنه املاک در یک منطقه به قدری است که در حالی که عرف قیمت مسکن در محله ازگل متری ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است پیش فروش یکی از ساختمان های برندسازی شده در این منطقه متری ۷۵ میلیون تومان اعلام شده است.»

 به گزارش اقتصادنیوز، بررسی قیمت های آپارتمان های بزرگ مقیاس در محله های منطقه یک نشان می دهد آپارتمان هایی که هیچ امکانات ویژه ای ندارند به طور متوسط متری 65 میلیون تومان برای فروش گذاشته می شوند و آپارتمان هایی که دارای امتیاز دو پارکینگ و سالن اجتماعات ،استخر و جکوزی و... هستند بیش از متری 100 میلیون تومان نرخ گذاری شده اند

قیمت برخی از خانه های مارک دار در پایتخت در سال ۹۴

1 (14)

قیمت خانه های بدون مارک در منطقه یک در سال ۹۹

2 (15)

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.