سواستفاده ترامپ از فائوچی در فیلم تبلیغاتی اش رسوایی به بار آورد

«آنتونی فائوچی» رئیس مرکز کنترل بیماریهای واگیردار در آمریکا اعلام کرد که با حضور در فیلم تبلیغاتی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرده است و اظهارات وی در این فیلم از یک مصاحبه برداشته شده است.

براساس گزارش رویترز، این فیلم تبلیغاتی که هفته گذشته منتشر شده درباره تلاشهای دولت ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا است.

در فیلم از حرفهای قدیمی فائوچی استفاده شده است و برخی از اظهارات وی انتخاب شده است که گویی در حال تمجید از رئیس جمهور آمریکا است.

در این تبلیغ نشان داده می‌شود که فائوچی می‌گوید، "من تصور نمی‌کنم که فرد دیگری بتواند کار بیشتری انجام دهد.."

به گزارش رویترز، اما این اظهارات فائوچی در ماه مارس در یک مصاحبه گفته شده است که وی در حال صحبت درباره تلاشهای بیشتر برای مقابله با ویروس کرونا از جمله توسط کاخ سفید است.

فائوچی در بیانیه‌ای در این زمینه گفت، در طول ۵۰ سال خدمت عمومی، هیچوقت صراحتا از یک حزب یا کاندیدای سیاسی حمایت نکرده‌ام.

وی افزود: صحبتهایی که از من در این تبلیغات پخش شده بدون اجازه بوده و از یک بحث گسترده من راجع به تلاشهای مقامات بخش درمان و سلامت عمومی فدرال استخراج شده است.

این در حالیست که «تیم مورتا» سخنگوی کمپین ترامپ مدعی شده است که سخنان فائوچی دقیق هستند و مستقیما از دهان وی خارج می‌شود. 

اختلاف نظر بین ترامپ و فائوچی از زمان اوج گیری شیوع ویروس کرونا در آمریکا شکل گرفت و دو طرف سعی کرده‌اند با مصاحبه‌های تند، به یکدیگر پاسخ دهند.

فائوچی بارها به طور آشکار از ترامپ و نحوه مدیریت وی در برابر کرونا انتقاد کرده است.

فائوچی در یک مصاحبه گفته: ما به عنوان یک کشور، زمانی که خودمان را با سایر کشورها(در نحوه مقابله با کرونا) مقایسه می کنیم، نمی توانیم بگوییم که کار بزرگ و مهمی انجام داده‌ایم.

عضو کارگروه کرونای کاخ سفید و مدیر مؤسسه بیماری‌های عفونی آمریکا همچنین در یک مصاحبه دیگر گفته بود، آمریکا از نظر وضعیت شیوع ویروس کرونا و میزان موارد ابتلا و قربانیان، بدترین وضع را در جهان دارد.

این درحالیست که قبل از آن ترامپ مدعی شده بود که درباره کرونا همه چیز تحت کنترل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.