تحقیقات تازه درباره ماندگاری ویروس کرونا بر سطوح مشترک

این مطالعه که توسط محققان مرکز آمادگی برای مقابله با بیماری (ACDP) در استرالیا انجام شد، نشان داد که SARS-CoV-۲ در دماهای پایین مدت زمان طولانی تری زنده می ماند.  

این مطالعه همچنین نشان داد که این ویروس در مقایسه با سطوح متخلخل مانند پنبه بر روی سطوح غیر متخلخل یا صاف مانند شیشه، استیل و وینیل مدت زمان طولانی تری زنده می ماند. همچنین این ویروس بر روی اسکناس های کاغذی نسبت به اسکناس های پلاستیکی مدت زمانی طولانی تری باقی می ماند.  

دکتر لاری مارشال رییس اجرایی این مرکز CSIRO گفت: تحقیقات مربوط به مانایی این ویروس بر روی سطوح مختلف بر اساس یافته های مطالعات دیگری انجام شد که این سازمان ملی - علمی در زمینه کووید-۱۹ انجام داده بود از جمله این تحقیقات آزمایش واکسن، آزمایش فاضلاب، ساخت تجهیزات محافظ شخصی (PPE) و مجموعه بزرگی از داده هایی بود که از هر کدام از این تحقیقات پشتیبانی می کند.

وی افزود: تعیین این که این ویروس واقعاً چه مدت روی سطوح زنده می ماند، ما را قادر می کند تا با دقت بیشتری شیوع آن را پیش بینی کنیم،  گسترش آن را کاهش دهیم و اقدامات بهتری در محافظت از مردم خود انجام دهیم.

وی تصریح کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که SARS-CoV-۲ می تواند مدت زمان طولانی بر روی سطوح باقی بماند که این موضوع بر شستن مرتب دست ها و تمیز کردن منظم سطوح تاکید می کند.

این محقق خاطرنشان کرد: در دمای ۲۰ درجه سلسیوس یعنی حدود دمای اتاق،  این ویروس بسیار قوی است و مدت ۲۸ روز بر روی سطوح صاف مانند شیشه موجود در صفحه های نمایش تلفن همراه و اسکناس ها زنده می ماند.

نتایج حاصل از این مطالعه که در زمینه تأثیر دما بر ماندگاری SARS-CoV-۲ بر روی سطوح مشترک است در مجله Virology منتشر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.