واکنش دولت یونان به حضور کشتی های ترکیه در شرق مدیترانه

به دنبال اعلام نیروی دریایی ترکیه مبنی بر اعزام سه کشتی اکتشافی و تحقیقاتی در ماه جاری میلادی به شرق مدیترانه، یونان واکنش نشان داد.

 به نوشته وبگاه «اکاثی مرینی» «استلیوس پتاس» سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه در واکنش به این موضوع و در طعنه به حامیان ترکیه گفت، ترکیه نشان داده که سخنانش فاقد هرگونه اعتبار است

آنکارا اعلام کرد که قصد دارد دوباره یک کشتی اکتشافی-تحقیقاتی خود را به منطقه مورد مناقشه با یونان اعزام کند. حضور کشتیهای تحقیقاتی ترکیه در آبهای مورد مناقشه با یونان برای کشف و حفاری منابع هیدروکربن است که با مخالفت شدید آتن مواجه است.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

این در حالی است که برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند. 

همچنین دو کشتی دیگر ترکیه به نامهای «عثمان» و «چنگیز خان» به همراه اورک رئیس در منطقه‌ای در جنوب جزیره «کاستولوریزو» یونان به کار خود ادامه خواهند داد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.