تصویری ویژه از اذان گفتن رهبر انقلاب در گوش کودک ۲۰ روزه

خبر کوتاه بود و منقلب کننده. ظهر یکشنبه بود که سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران کل سپاه از شناسایی و تایید هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص خبر داد؛ خان‌طومانی که هر بار که نامش می آید داغ دل یک امت می شود. 

کربلایی که در سال ۹۵ رخ داد، اما این بار در سوریه و نه در عراق؛ خان طومان یک شهرک راهبردی است که حائل میان دو شهر بزرگ سوریه یعنی حلب و دمشق قرار گرفته, شهرک خان‌طومان یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌رسانی گروه‌های تروریستی به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب بود، اتوبانی که روزی داعش در آن جولان می داد؛‌ اما محور مقاومت در عملیات های گسترده ای آن را پس گرفت.



اما داستان تلخ خان‌طومان از این قرار بود که  محور غربی عربی عبری وقتی دید که تروریست های تحت حمایتش  در موضع ضعف قرار گرفتند و در آستانه نابودی هستند و خان‌طومان در آستانه از دست رفتن است؛‌ به بهانه آتش بس، برای داعشی ها فرصت خرید. با فشار آمریکا آتش بس برقرار شد؛ درست در همان ساعاتی که رزمندگان مدافع حرم آتش بس را قبول و به نوعی به تروریست ها و اربابانشان  رحم کرده بودند،‌ داعش و سایر گروه هی تروریستی نقض آتش بس کرده و به رزمندگان مدافع حرم حمله سختی کردند و شد آنچه نباید می شد. 

هنوز پس از گذشت بیش از پنج سال از کربلای خان طومان داغ این رویداد تازه تازه است.  هنوز هم  می آیند شهدایی که با هم رفتند و پس از چندین سال یکی یکی بر می گردند. نمونه آخر هم شهید مجید قربانخانی معروف به حر مدافع حرم که چندین ماه قبل فقط تعدادی استخوان از پیکر عزیزش به خاک کشور رسید. اما دیروز اعلام شد که شهیدان والامقام رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان هم تفحص شدند و می آیند.

در این میان همسر شهید بلباسی به پیشواز شهدا رفته و منتظر همسر شهیدش نشسته است. او نوشته که جوانمردانه رفتی و من هر بار ناجوانمردانه خبری از تو شنیدم. چه زمانی که پر کشیدی چه الان که پیکر نحیفت پیدا شده. خوش بحال دهه شصت که مردانی با لباس رزم در خانه‌ها را می‌زدند و مردانه خبر شهادت را می‌دادند نه مثل الان که از غریبه‌ها و خبرگزاری‌ها خبری از شما به ما می‌رسد؛ بگذریم. خوش آمدی عزیزم، چشممان روشن.

 رهبر معظم انقلاب هم همیشه توجه ویژه ای به خانواده های  شهدای مدافع حرم داشته و دارند،‌ به طوری که همیشه در خانه های آنان حضور پیدا می کنند و یا خانواده های شهدا به دیدار ایشان می روند، مثل خانواده شهید همدانی، خانواده شهید سلیمانی، خانواده شهید حججی، خانواده شهید بلباسی و بسیاری شهید دیگر.

زمانی که محمد بلباسی شهید شد؛ فرمانده کل قوا با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند. شاید خواندن روایتی از دیدار خانواده شهید مدافع حرم محمد بلباسی با رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۹۵/۹/۱ خالی از لطف نباشد.

در آغوش همسر شهید، دختر ۲۰روزه‌ی شهید قرار دارد. همسر شهید از آقا خواست که در گوش فرزندش اذان و اقامه بگوید. آقا نیز رو به جمعیت مردان گفت که بچه را از مادرش بگیرند. آقا شروع کرد در گوش راست اذان گفتن. به گوش چپ که رسید گویا نوزاد هوشیار شده بود و کم‌کم داشت تقلّا می‌کرد که رهبری آهسته‌آهسته او را تکان دادند تا مجدداً آرام شود.

نوبت به تحویل قرآن‌ها و هدایا می‌رسد؛ همسر شهید به همراه سه فرزند کم‌سن و سالش پیش می‌آیند؛ همسر شهید بلباسی به آقا می‌گوید: -دایی شهید، شهید انقلابِ؛ عموی شهید، شهیدِ جنگِ. خود شهید هم که در سوریه به شهادت رسید؛ دعا کنین که بچه‌هامون برن قدس رو آزاد کنن. و آقا می فرمایند که «دعای مجاهدت می کنم براشون».

مجاهدت؛ کلمه ای است که رهبر انقلاب سال هاست بر آن تاکید دارند، مجاهدتی که از باکری ها و همت ها و خرازی ها و سلیمانی ها و زین‌الدین ها آغاز شد و به حججی ها و بلباسی ها و سیاوشی ها و دهقان ها رسید. کلمه ای که شاید بهتر باشد از لحاظ علم فیزیک به آن نگاه کنیم؛ مجاهدت این ملت از بین نمی رود، بلکه از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.