درخواست از رئیس‌جمهور برای رفتن به مجلس

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای اقدامات در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای ظرفیت‌سازی شده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تحغص از سهام عدالت را در سطح ملی دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: چند میلیون پرونده قضایی در حوزه کاداستر وجود دارد که حدنگاری می‌تواند این پرونده‌ها را حل و فصل کند.

وی با مطلوب خواندن اتحاد و انسجام در مجمع نمایندگان استان زنجان بیان کرد: نبود این رویه پیش از این به استان آسیب وارد کرده بود. 

شجاعی جایگاه استان را در زمینه درآمد ۱۵ کشوری اعلام کرد و گفت: این در حالی است که استان زنجان در جذب بودجه جایگاه ۲۸ کشور را به خود اختصاص داده که تناسب درستی وجود ندارد.

 نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۰ پروژه قابل حل در حوزه انتخابیه وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: از این تعداد ۱٠ پروژه ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به توئیت خود در مورد افزایش مدت زمان سربازی به ۲۴ ماه، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سربازی به دغدغه‌ای برای نسل امروز تبدیل شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه در دوره حاضر با نسل بسیار پراستعدادی مواجه هستیم، ادامه داد: تدوام سربازی به شکل فعلی اسراف عمر است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی کشورها سربازی اجباری وجود ندارد، ادامه داد: در این دولت‌ و حکومت‌ها با قرار دادن مشوق‌هایی موجبات حضور افراد را در دوره‌های سربازی فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه سربازی باید آورده‌ای برای سرباز داشته باشد، ادامه داد: قوای نظامی باید از ظرفیت سربازی استفاده کند و به نحوی ساماندهی شود که به پیشرفت کشور منجر شود.

شجاعی مبارزه جدی و بی‌امان با فساد را ماموریت‌ اصلی خود دانست و افزود: لازمه این کار داشتن تقوا است، اگر با فساد مقابله نشود فساد منتشر می‌شود.

نایب رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حساسیت مدیران نسبت به فساد کم بوده است، اضافه کرد: سوابقی از فساد در استان وجود دارد که موجب راه‌اندازی پرونده‌هایی در قوه قضائیه شده است.

وی با اشاره به طرح موضوعی در مورد دخالت در امور دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: صیانت از دستگاه‌های اجرایی وظیفه نمایندگان است.

شجاعی ادامه داد: برخی انتصابات در آموزش و پرورش با سفارش خارجی اتفاق افتاده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنده کسی را برای به کارگیری ندارم و گرایش سیاسی افراد به دلیل مشکلات موجود برایم مهم نیست، تصریح کرد: این در حالی است که برخی مدیران عملکرد ضعیفی دارند.

شجاعی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور حاضر به حضور در بین مردم و نمایندگان مردم نیست، افزود: رئیس‌جمهور در مجلس حضور یافته و توضیح بدهد با اینکه ممکن است با توضیح رئیس جمهور نمایندگان اقناع شوند.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروهای اختصاص داده شده به نمایندگان مجلس بیشتر جنبه اقتصادی داشت تا جنبه اجتماعی گفت: من دنا دریافت نکردم اما یک خودرو امانی از مجلس دریافت کرده‌ام.

وی با بیان اینکه امید مردم به مجلس نباید ناامید شود، ادامه داد: در موضوعات مربوط به مجلس گاهی اغراق می‌شود.

وی با بیان اینکه دو رویکرد و نگاه برای اداره کشور وجود دارد که نگاه به بیرون و داخل است، بیان کرد. نتیجه نگاه به خارج امروز قابل مشاهده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.