اسرائیلی‌ها طرفدار بایدن هستند یا ترامپ؟

به گزارش سایت العهد، طبق نتایج نظر سنجی شبکه تلویزیونی "i۲۴news" رژیم صهیونیستی، حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نسبت به روابط آمریکا و این رژیم در صورت پیروزی جو بایدن، کاندیدای دموکرات در انتخابات آمریکا ابراز نگرانی کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند که درصد بسیار بالایی از صهیونیست‌ها اخبار و تحولات مربوط به انتخابات آمریکا را دنبال می‌کنند، به شکلی که حدود نیمی از آنها اعلام کردند که تحولات مربوط به این مساله را از نزدیک دنبال می‌کنند و نزدیک به ۴۰ درصد نیز اظهار کردند به طور کلی به این موضوع توجه دارند.

در نتایج سه پرسش مهم این نظرسنجی در ارتباط با موضعگیری شهرک‌نشین‌ها نسبت به انتخابات آمریکا، ۴۸.۱ درصد از آنها به این سوال که "میزان توجه شما به اتفاقات پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چقدر است و تا چه میزان آنها را دنبال می‌کنید؟" پاسخ دادند "بسیار اهمیت می‌دهند"، ۳۹.۷ درصد از آنها پاسخ دادند "تا حدی اهمیت می‌دهند"، ۹ درصد پاسخ دادند "اهمیتی نمی‌دهند"، ۲.۸ درصد اعلام کردند، "اصلا اهمیت نمی‌دهند" و ۰.۳ درصد هم گزینه "نمی‌دانم" را زدند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که بهترین کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا برای رژیم صهیونیستی کدام است، حدود دو سوم از آنها یعنی ۶۳.۳ درصد ترامپ را بهترین کاندیدا دانستند، در مقابل ۱۸.۸ درصد بایدن را انتخاب کردند، ۱۰.۴ درصد نیز اعلام کردند که تفاوتی میان دو نفر نمی‌بینند و هر دو برای "اسرائیل" خوب هستند، ۴.۴ درصد نیز اعلام کردند که پاسخ را نمی‌دانند و ۳.۱ درصد از آنها پاسخ دادند هیچ کدام از آنها برای "اسرائیل" خوب نیستند.

در پاسخ به این سوال که "اگر جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود، آیا روابط "اسرائیل" و آمریکا آسیب خواهد دید؟" ۵۰.۹ درصد گزینه "بله"، ۴۳.۵ درصد گزینه "هرگز" و ۵.۶ درصد نیز گزینه "نمی‌دانم" را انتخاب کردند.

در این نظرسنجی که تاریخ ششم اکتبر جاری به صورت تلفنی توسط شبکه ماهواره‌ای i۲۴NEWS انجام شد، ۵۱۹ شهروند اسرائیلی ۱۸ سال به بالا شرکت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.