اظهارات تند پزشک سابق کاخ سفید درباره جو بایدن عکس: AFP

به نوشته هیل، جکسون این اظهارات را در گفت‌وگویی تلفنی مطرح کرده که از سوی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ساماندهی شده بوده و این اظهارات برای حملات ترامپ علیه بایدن است که بر پایه گاف‌های بایدن در سخنرانی‌هایش طرحریزی شده است.

جکسون که از تیم پزشکی کاخ سفید خارج شده و اکنون برای حضور در کنگره آمریکا وارد رقابت‌های انتخاباتی شده، گفت که این اظهارات را به عنوان "یک شهروند دغدغه‌مند" مطرح می‌کند نه یک نامزد جمهوریخواه برای کنگره.

او تصریح کرد: من متقاعد شده‌ام که [جو بایدن] توانایی روانی و شناختی برای تصدی پست فرماندهی قوا و ریاست کشور را ندارد... من واقعا فکر می‌کنم که او باید پیش از آنکه رییس جمهوری شود، باید نوعی آزمایش شناختی بدهد.

پزشک پیشین کاخ سفید پس از این اظهارات در پاسخ به خبرنگاری تایید کرد که او هرگز بایدن را معاینه یا درمان نکرده و اظهارات او به مثابه ارزیابی پزشکی از وضعیت سلامت نامزد حزب دموکرات نبوده است.

«اندرو بیتس» سخنگوی بایدن در پاسخ به این اظهارات جکسون با اشاره به مناظره اول بایدن با ترامپ که برخلاف انتظار بسیاری با تسلط او همراه بود، گفت که شما را به مناظره اول ارجاع می‌دهم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.