صعود قیمت نفت تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اظهارات اواخر هفته گذشته مقامات اوپک باعث افزایش چشمگیر قیمت نفت در معاملات پنج شنبه شده بود و نفت برنت به بالای ۴۳ دلار در هر بشکه صعود کرده بود اما روند صعودی ادامه پیدا نکرد. تاثیر اظهارات سه هفته پیش وزیر انرژی عربستان سعودی که به سفته بازان بازار نفت هشدار داده بود، تاثیر کوتاه مدتی در حمایت از بهای معاملات داشت و قیمتها چند روز بعد اصلاح شدند.

استراتژیستهای بانک OCBC اظهار کردند: ما انتظار داریم همین سناریو اجرا شود یعنی اگر نفت برنت به بالای ۴۳ دلار هم صعود کند، اندکی بعد اصلاح قیمت پیدا کرده و به محدوده ۴۰ تا ۴۳ دلار برگردد. ما انتظار داریم بهای معاملات نفت برنت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همین محدوده بماند.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس اوایل هفته جاری اعلام کردند پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده، عامل صعودی برای قیمتهای نفت خواهد بود زیرا هزینه صنعت شیل را افزایش داده و احتمالا باعث افت ارزش دلار می شود.

گلدمن ساکس انتظار دارد دولت بایدن در مقررات، مالیاتها، محدودیتهای متان و حفاری جدید برای صنعت نفت به طور کلی و برای تولید نفت شیل به خصوص، سخت گیری بیشتری اعمال کند که به افزایش هزینه تولید نفت شیل آمریکا و موانع بیشتر برای تولید این صنعت منتهی خواهد شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت نفت پس از رشد ۱۰ درصدی در هفته گذشته که بهترین عملکرد هفتگی از ژوئن بود، روز دوشنبه به دلیل پایان اعتصاب کارکنان نفتی نروژ، ازسرگیری تولید نفت خلیج مکزیکو پس از عبور طوفان دلتا و ازسرگیری تولید الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، ریزش سنگینی پیدا کرد.

بهای معاملات نفت روز سه شنبه صعود کرد و نفت آمریکا به ۴۰ دلار برگشت. بهای وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر ۷۷ سنت معادل حدود دو درصد افزایش یافت و در ۴۰ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای نفت برنت برای تحویل در دسامبر ۷۳ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش یافت و در ۴۲ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه بسته شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.