چرا هیئت لبنانی با هیئت رژیم صهیونیستی عکس نگرفت؟

به گزارش المیادین، یک خبرگزاری روسی گزارش داد که هیأت لبنانی در مذاکرات غیرمستقیم مربوط به حل و فصل اختلافات مرزی با رژیم صهیونیستی از گرفتن عکس رسمی با هیئت اسرائیلی خودداری کرده است.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، امروز، چهارشنبه به نقل از یک منبع گزارش داد که هیأت لبنانی از گرفتن عکس با هیأت صهیونیستی خودداری کرده است.

بنا بر اعلام شبکه «المیادین»، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص نوشت: «هیأت لبنانی در گفتگو‌های ترسیم مرز‌های دریایی، گرفتن عکس رسمی با هیأت اسرائیلی را رد کرده است».

این گزارش در حالی است که روزنامه لبنانی «الاخبار» پیشتر در گزارشی تحت عنوان «دام افکنی دشمن در مسیر مذاکرات» خبر داده بود که واشنگتن درخواست کرده است، عکسی «یادگاری» از جلسه اول مذاکرات گرفته شود که در آن «تمام طرف‌ها» حضور داشته باشند.

بر اساس گزارش ها، مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، امروز با میانجی‌گری آمریکا در مقر نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در «رأس الناقوره» (جنوب غرب لبنان) آغاز شد.

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و «جان دیروشر» سفیر این کشور در الجزائر، امروز، در مرحله نخست این مذاکرات حضور پیدا کردند.

دو گانه شیعی (حزب الله و امل) برای جلوگیری از سوء استفاده نیرو‌های دشمن از این مذاکرات، بامداد روز چهارشنبه، در بیانیه‌ای مهم توضیحات لازم را در خصوص ساختار هیأت مذاکره کننده لبنانی با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که مرحله دوم این مذاکرات در ۲۸ اکتبر جاری برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.