تاکید رییس کمیته شورای شهر  بر دورکاری همکارانش

الهام فخاری با بیان اینکه آمار شیوع کرونا نگران کننده است، گفت: جایگزین کردن فرآیندهای اداری و دورکاری کارکنان شهرداری و شورای شهر تهران لازم است.

وی  خواستار انجام دورکاری کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران شد و گفت: همه‌گیری بیماری منحوس کرونا و آمار تکان‌دهنده مبتلایان و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری در تهران به‌گونه‌ای است که برخی از بیمارستان‌های پایتخت در بستری و درمان بیماران با دشواری‌های جدی روبرو هستند. برای شرایط پرفشار کارکنان بهشت‌زهرا هم از سوی دیگر باید چاره‌ای اندیشیده شود. از سوی دیگر می‌بینیم که هم‌چنان در بخش‌های گوناگون در تهران مراسم و نشست‌ها و برنامه‌ها به روال گذشته برگزار می‌شود! با یک صندلی فاصله گذاشتن که مساله‌ی حضور پرشمار در مراسم‌های شهری و مناطق حل نمی‌شود.

وی افزود: شرایط پرخطر به گونه‌ای است که وزیر بهداشت به روشنی از پرشدن تخت‌ها و عدم بستری بیماران مگر برای بیماران اورژانسی سخن به میان آورده و رئیس ستاد کرونای تهران چندین بار درخواست برقرار ساختن محدودیت‌های جدی و کاستن رفت‌وآمدهای درون‌شهری و بین‌شهری در تعطیلی پیش‌رو را مطرح کرده‌اند که با موافقت رئیس‌جمهور در پنج شهر مهم ازجمله تهران در سه روز تعطیلی پیش رو رفت و آمدها ممنوع و محدودیت برقرار خواهد شد.

 فخاری تأکید کرد: بیماری مرگ‌بار موضوعی نیست که درباره‌ی آن بی‌توجهی شود، برای زنده و سالم ماندن مردم باید با قاطعیت محدودیت ها انجام شوند. کادر بهداشت و درمان از یک‌سو و کادر نگهداشت و مدیریت شهرها ماه‌هاست که یکسره و بی وقفه در حال کار در شرایط بسیار پرخطر هستند. شرایط توان‌فرسا و فرسودگی بدنی و روانی خطر بزرگی است که باید نسبت به آن هشیار باشیم.

وی ادامه داد: انتظار این است که شورا هم درباره‌ی کارکنان شورای شهر و هم برای کارکنان شهرداری تصمیم موثر پیشگیرانه داشته باشد. باتوجه به نوع کار، سلامت تن و روان کارکنان شهرداری و شورای شهر همواره نگرانی و مساله‌ی اعضای شورا به‌ویژه کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر بوده است.

بنابراعلام روابط عمومی شورای شهر، وی گفت: پس از موج همه‌گیری در زمستان ۹۸ و تعطیلی‌ها، باید برای جایگزین کردن روش‌های کارآ و اثربخش که نیاز به حضور جمعی در مکان های کاری ندارند، اندیشیده می‌شد. ما هنوز به روش‌های پیشاکرونا داریم کار و زندگی خود را پیش می بریم و گویی همه به آمار هولناک مرگ و میر عادت کرده‌اند.

وی گفت: باید نوآورانه و چابک به جایگزین کردن و ایجاد برخی کسب و کارها متناسب با شرایط پرداخت و در پیشبرد کارها در دنیایی متفاوت از آنچه تا سال گذشته بود، برنامه‌ریزی کرد. برای نمونه دورکاری کارکنان شهرداری و شورا به گونه‌ای که هر دو هفته تنها ۵۰ درصد از نیروی انسانی در محل کار خود باشند، شدنی و ضروری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.