معلمان در چه شرایطی باید در مدارس حاضر شوند؟

مسعود ثقفی در این باره اظهار کرد: معلم ها فقط در صورت حضور آن دسته از دانش آموزان که دسترسی به فضای مجازی و تلویزیون ندارند باید تدریس را در مدرسه ادامه دهند.

وی افزود: اگر مدرسه برنامه ریزی کند در آن شرایط معلم باید به مدرسه بیاید و درس بدهد وگرنه هیچ الزامی برای حضور معلم نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بنابراین ضرورت و الزامی به حضور معلم ها نیست گفت: معلم برای آن دانش آموزانی که از تحصیل مجازی و تلویزیونی جا می مانند یا برخی دیگر که طبق برنامه ریزی مدرسه برای برخی رفع اشکالات مراجعه می کنند در کلاس درس حاضر می شود که آن هم با رعایت همه پروتکل های بهداشتی است.

وزیر آموزش و پرورش نیز دو روز گذشته درباره دایر بودن آموزش های حضوری با توجه به افزایش شیوع کرونا گفت: ما سیاست بسیار منعطفی داریم؛ مواقعی که ستاد ملی کرونا اعلام کند که حضوری برگزار نکنید، اصلا حضوری که برگزار نمی‌کنیم که در تعدادی از استان‌ها اعلام شد و رعایت می‌کنیم؛ آن استان‌هایی که ستاد کرونا، برگزاری کلاس حضوری را ممنوع نکرده است، در اختیار خانواده قرار دادیم و هیچ خانواده‌ای اجبار ندارد که در هر شرایطی، دانش‌آموزان به مدرسه بیایند، چون ما امکان‌های مختلف را برایشان فراهم کردیم.

وی درباره حضور معلمان و کادر آموزشی در مدارس نیز توضیح داد: درباره معلمان، مواقعی که به صورت غیرحضوری کار می‌کنند، لزومی ندارند که در مدرسه حاضر شوند و می‌توانند در هرجایی که هستند، کارشان را انجام دهند اما ما در مدرسه امکاناتی را داریم که به معلمان کمک می‌کند و ترجیح برخی معلمان این است که در مدرسه، کار تدریسشان را انجام دهند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: کادر اجرایی مدرسه حلقه اتصال ما با دانش‌آموزان و مدارس هستند و ما باید مطمئن باشیم که کار آموزش درست انجام می‌شود و اگر مدرسه را تعطیل کنیم، ارتباطات ما قطع می‌شود؛ اما چه موقع مدارس تعطیل می‌شود؟ زمانی که مسئولان بهداشتی تشخیص دهند که هیچکس از خانه بیرون نیاید؛ مدارس مانند بقیه دستگاه‌های اجرایی باز است اما حضور معلمان در شرایطی است که ما کلاس حضوری داشته باشیم و اگر کلاس غیرحضوری باشد، حضور معلمان الزامی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.