توییتر و فیسبوک پشت بایدن درآمدند

فیسبوک و توییتر با ابراز تردید درباره گزارش نشریه نیویورک پست که ادعاهایی درباره پسر جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات مطرح کرده است، در اقدامی تحریک‌آمیز و جنجالی بازنشر این گزارش را محدود کردند. گزارش نیویورک‌پست حاوی جزئیاتی ادعایی درباره تعاملات تجاری و کسب ‌وکار "هانتر بایدن" پسر جو بایدن با یکی از شرکت‌های انرژی اوکراین است. این گزارش می‌گوید که بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا هم با یکی از مشاوران آن شرکت دیدار کرده است.

این نشریه آمریکایی به ایمیل‌هایی اشاره کرده که به ادعای این نشریه در اختیار وکیل "رودی جولیانی" از مشاوران حقوقی ترامپ قرار گرفته است. در این حال توییتر از ارجاع کاربران به لینک گزارش نیویورک پست جلوگیری کرده و فیسبوک نیز محدودیت‌هایی درخصوص میزان اشاره به این گزارش اعمال کرده است.

از سوی دیگر "اندرو بیتس" سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته‌های مربوطه در مجلس سنا که تحت رهبری جمهوریخواهان قرار دارد در گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که بایدن در ارتباط با اوکراین هیچ خلافی مرتکب نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم که در نظرسنجی‌ها از بایدن عقب افتاده است، گفت که "اقدام توییتر و فیسبوک در پایین کشیدن ایمیل‌های رسوا کننده مرتبط با جو بایدن خواب‌آلود و پسرش، وحشتناک است".

ترامپ در توییتی نوشت: تبریک به نیویورک پست برای نشان دادن فسادی که جو بایدن خواب‌آلود و کشور ما را احاطه کرده است. او همیشه سیاستمدار فاسدی بوده است. شرم‌آور است!.

او همچنین در توییتی دیگر نوشت: جو بایدن باید فوراً همه ایمیل‌ها، جلسات، تماس‌های تلفنی، رونوشت‌ها و سوابق مربوط به مشارکتش در معاملات تجاری خانوادگی خود و سوءاستفاده از قدرتش را در سراسر جهان از جمله در چین، منتشر کند!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.