اسرائیل به دنبال امضای توافقنامه‌های بیشتر با امارات

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه در سخنانی در کنست (پارلمان)، پیش‌بینی کرد که هیأتی از امارات بزودی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

اشکنازی گفت: «وزارت خارجه در چند هفته گذشته نشست‌هایی را با کارگروه‌های اغلب وزارتخانه‌ها به منظور ساماندهی روابط با ابوظبی و تدوین توافقنامه‌های همکاری بین دو طرف در زمینه‌های مختلف، برگزار کرد».

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اشکنازی تصریح کرد که سخن ما درباره توافقنامه‌هایی است که به موجب آن پروازهای مستقیم از اسرائیل به امارات، نفوذ تکنولوژی‌ اسرائیل به بازارهای جدید، ایجاد هیأت‌های رسمی دیپلماتیک در خلیج فارس و همکاری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و دیگر زمینه‌ها را فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد که هفته آینده تعدادی از این توافقنامه‌ها امضا شود و در آینده نزدیک شاهد سفرهای متقابل گردشگران و بازرگانان دو طرف باشند که در خیابان‌های ابوظبی و سواحل آن یا در سواحل تل‌آویو و سراسر سرزمین اشغالی در حال قدم زدن هستند.

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز در جلسه ویژه‌ای به توافق عادی‌سازی روابط با امارات که اخیرا در واشنگتن امضا شد، رأی خواهد داد حال آنکه اعضای عرب کنست گفته‌اند که به این توافقنامه رأی مخالف خواهند داد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.