پیش بینی جان بولتون از چهار سال دوم ریاست جمهوری ترامپ

جان بولتون به مدت ۱۷ ماه بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور در کاخ سفید ترامپ خدمت کرد. وی در این دوران کتابی نوشت و در آن ترامپ را به عنوان فردی بی اطلاع از واقعیت‌های ژئوپلتیکی اساسی دانست که تنها می‌خواهد در دور دوم انتخابات پیروز شود. بولتون، ترامپ را فردی دمدمی مزاج و به طرز خیره‌کننده‌ ای بی اطلاع خواند.

ترامپ در واکنش کتاب بولتون را یک کتاب تخیلی نوشته یک "احمق کسل‌کننده ناراضی" توصیف کرد.

بولتون روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: در چهار سال نخست ریاست ترامپ کاملا مشخص شد که او هیچ فلسفه یا استراتژی نداشت.

وی افزود: ترامپ یک محافظه‌کار و یا یک لیبرال نیست او دونالد ترامپ است و تمرکزش نیز تنها بر دونالد ترامپ و انتخاب مجدد دونالد ترامپ است.

باید تاکید کرد: فکر می‌کنم که ترامپ کاملا اهمیت و سنگینی مسئولیتش به عنوان یک رئیس جمهور را درک نکرده است و به همین خاطر است که من نسبت به آسیب و ضرری که او در دور نخست ریاست جمهوری‌اش به آمریکا زد نگرانم و دور دوم ریاست جمهوری او می‌تواند آسیب و ضرر عمیق‌تری به همراه داشته باشد.

ترامپ بارها از بولتون به خاطر به خطر انداختن روابطش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انتقاد کرده و بولتون نیز در این مصاحبه رهبر کره شمالی را هدف گرفت و اشک‌ ریختن و عذرخواهی وی از مردم کشورش به خاطر ناکامی در بالا بردن استانداردهای زندگی را زیر سوال برد.

بولتون گفت: نمی‌دانم کیم جونگ اون این اشک‌ها را از کجا آورده بود شاید او در جیبش پیازی چیزی داشت. آمریکا وقت خود را با دیپلماسی ناکام ترامپ درخصوص کره شمالی هدر داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.