هشدار جانسون به اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتیک، در چند ماه گذشته مذاکرات لندن و بروکسل بر سر یک توافق تجاری به بن بست خورده است. این وضعیت بعد از آنکه انگلیس در ماه سپتامبر لایحه بازار داخلی را تصویب کرد، پیچیده‌تر شد چرا که اتحادیه اروپا مدعی شد که این لایحه ناقض شرایطی است که دو طرف بر سر بریگزیت مورد مذاکره قرار دادند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی گفت، شرکتها و اصناف انگلیس باید خودشان را آماده به ثمر نشستن این سناریو در سال ۲۰۲۱ کنند و از آنها خواست "این کار را با اطمینان فراوان انجام دهند".

نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: من به این نتیجه رسیده‌ام ما باید خودمان را برای اول ژانویه با سازو کارهایی که بیشتر شبیه به تدابیر استرالیا بر مبنای اصول ساده تجارت آزاد جهانی باشند، آماده کنیم.

جانسون در ادامه به بروکسل از بابت رها ساختن ایده توافق تجارت آزاد حمله و عنوان کرد، تمام آن چیزی که لندن به دنبالش بوده یک توافق تجاری در سطح توافقی که این بلوک با کانادا دارد، است.

جانسون خاطرنشان کرد: این هر چه بیشتر روشن می‌شود که اتحادیه اروپا نمی‌خواهد آن نوع توافق با کانادا که ما در اصل خواهانش بودیم را عملی کند. عجیب به نظر می‌رسد که بعد از ۴۵ سال عضویت ما آنها شرایطی که به کانادا می‌توانند پیشنهاد کنند را به ما پیشنهاد نمی‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.