ادعای تازه ترامپ درباره دکتر فائوچی و تمسخر او

به گزارش یو.اس.ی تودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خطاب به جمعیت مستمعینش در تجمعی در شهر گرینویل اظهار کرد، دکتر آنتونی فائوچی در زمینه توصیه‌های مربوط به زدن ماسک غیرمنسجم بوده است. او گفت: و او گفت ماسک نزنید. تحت هیچ شرایطی ماسک نزنید. ماسک نزنید. نزنید.نزنید. نزنید. درست است؟ بنا بر این ما ماسک نمیزنیم سپس آنها می‌گویند اوه ماسک بزنید. آیا تعارضی دیدید؟!

ترامپ ادامه داد: اما او فرد خوبی است و من او را در اطرافم نگه می‌دارم. درست است؟ ما او را در اطرافمان حفظ خواهیم کرد. او یک دموکرات است. همه آن را می‌دانند. او دوست اندرو کومو (فرماندار نیویورک) است. کومو عملکردش بدتر از هر فرمانداری در آمریکا بوده است.

فائوچی یک عضو پیشرو در کمیته ضربت کروناویروس کاخ سفید و مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از ۱۹۸۴ تا کنون هم تحت دولتهای دموکرات و هم تحت دولتهای جمهوریخواه کار کرده است.

او تاکید کرده که یک چهره غیرسیاسی است و در ثبت نامش به عنوان رای دهنده بیان کرده که به هیچ حزبی وابستگی ندارد.

فائوچی به همراه دیگر کارشناسان حوزه سلامت اوایل فصل بهار در پی مشخص شدن شواهد و مدارکی دال بر تاثیر پوشاندن صورت بر پیشگیری از گسترش کروناویروس موضعشان را در خصوص زدن ماسک در اماکن عمومی تغییر دادند. فائوچی در عین حال بیان داشت که مقامها در ابتدای همه گیری بیماری از روی نگرانی به خاطر کمبود ماسک برای کارمندان حوزه بهداشت و درمان توصیه به زدن ماسک در اماکن عمومی نکردند.

او درباره عملکرد کاخ سفید درباره همه گیری کروناویروس صریح بوده و مراسم برگزار شده برای قاضی ایمی برت در باغ رز کاخ سفید که گمان برده می‌شود موجب شیوع این بیماری در کاخ سفید شد یک رخداد "ابر شیوع دهنده" ویروس خوانده و نسبت به تجمعات سیاسی ترامپ اظهار نگرانی کرد.

در روزهای اخیر فائوچی از کمپین ترامپ به خاطر منتشر ساختن یک تبلیغ سیاسی با موضوعیت شخص خودش بدون اجازه وی و خارج از پیش زمینه اظهار ناخرسندی کرد. او روز سه شنبه خواستار کنار گذاشتن این تبلیغ شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.